زمان : 30 Azar 1390 - 13:30
شناسه : 42942
بازدید : 1293
طرح پزشک امین نه تنها مشکلی را رفع نمی کند بلکه گرهی نیز به مشکلات می افزاید طرح پزشک امین نه تنها مشکلی را رفع نمی کند بلکه گرهی نیز به مشکلات می افزاید
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اینکه هرفرد به هر دلیل و نظری و با توجه به تجربه های آن مجموعه تصمیم بگیرد و در هر مقطعی طرحی را اجرا کند نه تنها باعث برطرف شدن مشکلات نمی شود بلکه گرهی هم به مشکلات می افزاید.

دکتر محمدحسین زارع با اشاره به اجرای طرح پزشک امین در بر خی استانهای کشور اظهارداشت: اجرای طرح پزشک امین قطعا نوعی موازی کاری با طرح پزشک خانواده است و خود باعث مشکل افزایی می شود و با اجرای آن در استان برخورد جدی خواهدشد.

وی با بیان این مطلب که  بزرگترین مشکل حوزه درمان این است که هر مجموعه برای خود سازوکار درمان را پیش بینی می کند تصریح کرد: اینکه هرفرد به هر دلیل و نظری و با توجه به تجربه های آن مجموعه تصمیم بگیرد و در هر مقطعی طرحی را اجرا کند نه تنها باعث برطرف شدن مشکلات نمی شود بلکه گرهی هم به مشکلات می افزاید.

وی ادامه داد: اگر بپذیریم که متولی سلامت در کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است بنابراین بایست با وزرات بهداشت و درمان هماهنگ باشیم.

دکتر زارع اجرای طرح پزشک خانواده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدامی بسیار عالی دانست.و افزود: متولی سلامت در استان ها دانشگاه های علوم پزشکی و در سطح کشور وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی است.

دکتر مراکزدرمانی و موسسات پزشکی باید از معاون درمان دانشگاه های علوم پزشکی مجوز و مطب ها بایستی از سازمان نظام پزشکی مجوز بگیرند.وی تاکید کرد: ایجاد طرح پزشک خانواده نوعی درمان مستقیم محسوب می شود که سازمان های مربوطه فقط در مجموعه ملکی خود طبق مقررات موجود و گرفتن مجوز می توانند درمان مستقیم داشته باشد و سایر مراکز جزء درمان غیرمستقیم آن مجموعه و سازمان محسوب می شود و سازوکار خود را دارد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه یاآورشد: مجموعه های درمانی غیر از مطب نیز باید از وزارات بهداشت مجوز بگیرند که در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.

دکتر زارع با اشاره به این مطلب که برخی موسسات پزشکی بیماران را به داروخانه ای مشخص ارجاع می دهند تاکید کرد: معرفی بیمار به داروخانه ای مشخص مغایر با اخلاق پزشکی است.مراکز درمانی و موسسات پزشکی باید از معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور مجوز دریافت کنند و مطب ها از سازمان نظام پزشکی مجوز بگیرند.

وی افزود: ایجاد موسسات پزشکی بدون مجوز جرم تلقی می شود و طبق قانون به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.