زمان : 30 Azar 1390 - 00:12
شناسه : 42923
بازدید : 2125
 ارتقای ارزش افزوده صنعت مس با حضور در مجامع بین‌المللی ارتقای ارزش افزوده صنعت مس با حضور در مجامع بین‌المللی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :ارتقای ارزش افزوده صنعت مس با حضور در مجامع بین‌المللی

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از طریق برقراری ارتباطات بین‌المللی می‌توان سطح دانش فنی صنعت مس را ارتقا داده و ارزش افزوده بالاتری را به چرخه اقتصاد کشور بازگرداند. حمیدرضا فولادگر افزود: با عضویت در مجامع بین المللی می توان از مطالعات و فناوری های روز دنیا در حوزه مس بهره مند شد. علاوه بر این امکانات و توان سخت افزاری و نرم افزاری نیز به کمک می آید تا از ذخایر مس کشور به نحو احسن بهره برداری کنیم.


وی با اشاره جایگاه ایران در صنعت مس، اظهار کرد: کشورمان از ذخایر مس قابل توجهی برخوردار و جزو چند کشور مطرح در این حوزه است و همین امر اهمیت حضور در مراکز بین المللی را پررنگ تر می کند.


فولادگر افزود: با توجه به قابلیت های بالای بخش معدن کشور، باید فعالیت های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی نیز افزایش یابد، علاوه بر این زمینه حضور در مجامع بین المللی برای تبادل آسانتر اطلاعات و کسب دانش فنی فراهم شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عضویت ایران در گروه مطالعات بین المللی مس را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: این امر می تواند دریچه جدیدی به سوی صنعت مس کشور بگشاید تا علاوه بر دسترسی به جدیدترین اطلاعات این حوزه، در زمینه تصمیم گیری و سیاست گذاری های جهانی نیز در حاشیه قرار نگیرد.