زمان : 29 Azar 1390 - 23:33
شناسه : 42920
بازدید : 1961
برگزاری اولین نشست  کارگروه تعامل و همکاری با صنعت و معدن اداره کل تامین اجتماعی استان یزد برگزاری اولین نشست کارگروه تعامل و همکاری با صنعت و معدن اداره کل تامین اجتماعی استان یزد

برگزاری اولین نشست  کارگروه تعامل و همکاری با صنعت و معدن اداره کل تامین اجتماعی استان یزد


اولین نشست کارگروه تعامل و همکاری با صنعت ومعدن اداره کل تامین اجتماعی استان یزد با حضور مدیران عالی تشکلهای کارفرمایی و مدیران صنایع و معادان استان در محل اداره کل استان یزد بر گزار شد.

این جلسه با هدف بیان چرایی تشکیل کارگروه تعامل و همکاری باصنعت و معدن اداره کل تامین اجتماعی استان یزد ، تشریح لزوم تشکیل چنین کمیته ای و تبیین ماموریت و اهداف کلی آن برگزار گردید.

در ابتدا حق پرست مدیر کل استان شرایط فعلی صندوق تامین اجتماعی را با استفاده از شاخصهای آماری مانند ضریب پوشش و نسبت پشتیبانی و... تبیین نمود و سخنانش را با بیان اهمیت حضور و تعامل موثر با مدیران و کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی صندوق ادامه داد و گفت : بدون همدلی و همکاری این گروه تداوم و بقای صندوق امکان پذیر نخواهد بود و با عنایت به اینکه یزد ششمین استان صنعتی کشورمان است نقش صاحبان صنایع و معادن از دیگر گروههای کارفرمایی در این استان پر رنگتربوده و تکریم و احترام این گروه از جامعه هدف از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد : با حسن برخورد بیشتر و بالا بردن کیفیت خدمات رسانی به این گروه و اطلاع رسانی صحیح و به روزبه آنها می توانیم باعث ایجاد انگیزه و تقویت همکاری آنها شویم.


http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=42920_p1-0.jpg

حق پرست هدف اصلی تشکیل چنین کمیته ای را ایجاد بستری مناسب جهت حل مشکلات کارفرمایان مرتبط باصنایع به صورت عام و مسایل یک صنعت یاکارگاه ویژه به صورت خاص و با همکاری مراجع و مبادی ذیربط مانند اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یزد توصیف نمود.

حق پرست اهداف اصلی تشکیل کمیته را به شرح ذیل بر شمرد:

1- ایجاد فضای مناسب جهت ارتباط و تعامل موثر با صاحبان صنایع و معادن در جهت شناسایی و رفع مشکلات و مسایل آنها که مرتبط با حوزه تامین اجتماعی است.

2- تکریم هر چه بیشتر و بهتر صاحبان صنایع و معادن

3- برگزاری نشستهای مشترک بین سطوح مدیریتی اداره کل استان و سازمانها و کانونهای کارفرمایی استان با هدف تسریع در امور

4-ایجاد انگیزه در کارفرمایان در پرداخت به موقع حق بیمه ها و بدهی های معوق.

5- افزایش سطح خدمات رسانی از لحاظ کیفی و کمی به جامعه کارفرمایی

درادامه دکتر حجت رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان یزد ضمن تشکر از تشکیل چنین کارگروههایی ،آنرا در افزایش تعامل مثبت تامین اجتماعی با جامعه کارفرمایی موثر دانست و حسن برخورد بیش از پیش با ارباب رجوع ، نگاه سه جانبه گرایی در حل مسایل مرتبط با حوزه تامین اجتماعی ، داشتن دیدگاه علمی و منطقی و تحصصی در برخورد با چالشها و ارائه راهکارها و کمک به حفظ اشتغال در جامعه را مورد تاکید قرار داد . مهندس فنائی رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز ضمن انتقاد از دیدگاه حاکم بر نحوه برخورد کارکنان تامین اجتماعی ، تغییر این دیدگاه به سمت و سوی احترام و تعامل متقابل ،اعتماد دو طرفه ، شفاف سازی و ارتقاء سطح اطلاعاتی طرفین را از اهداف انکار ناپذیر این کارگروه قلمداد نمود. مهندس قمی رئیس اتاق بازگانی و صنعت


و معدن استان نیز با بیان یکی از مشکلات صنعت کاشی و سرامیک استان ، پیگیری و همکاری در حل این مشکل را از اعضای

کارگروه خواستار شد . در ادامه مهندس داد رئیس انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد ضمن انتقاد از سیستم اجرایی حاکم بر تامین اجتماعی ، داشتن وسعت دید ، انعطاف پذیری و درنظر داشتن شرایط موجود اقتصادی و چالشهای پیش روی مدیران صنایع و معادن را در تسریع امور موثر دانست . حق پرست مهندسی مجدد ارتباط صنعت و معدن با تامین اجتماعی در استان ، اصلا ح و بهبود فرایندهای کاری با لحاظ کردن نقطه نظرات مدیران صنایع ، بررسی علتها به جای برخورد با معلولها ، تمرکز بر چالشهای خاص صنایع موثر و بزرگ استان با رویکرد حل مسئله را از دیگر اهداف این کارگروه دانست .