زمان : 17 Azar 1390 - 22:33
شناسه : 42458
بازدید : 3997
شخص بنده به عنوان رئیس اداره برق طبس  این را می گویم!!!!!! شخص بنده به عنوان رئیس اداره برق طبس این را می گویم!!!!!!

رئیس اداره برق شهرستان طبس:فقط به خبرنگار واحد مرکزی خبر خدمات می دهیم


رئیس اداره برق شهرستان طبس ارائه خدمات این اداره را مختص خبرنگار واحد مرکزی خبر اعلام کرد.


به گزارش حمید رضا حجازی از طبس: در روز عاشورا که بالابر اداره برق شهرستان طبس جهت تصویر برداری به مراسم نخل برداری اعزام شده بود فقط خبرنگار واحد مرکزی خبر اجازه یافت تا این وسیله استفاده کند.


رئیس اداره برق شهرستان طبس در پاسخ به خبرنگار دیگری که درخواست استفاده همزمان از بالابر را داشت گفت: که فقط به خبرنگار واحد مرکزی خبر خدمات می دهیم.


محمد اعراب شيباني در جواب این سوال که چه کسی چنین موضوعی را مطرح کرده است گفت: شخص بنده به عنوان رئیس اداره برق این را می گویم.


وی در پاسخ به اینکه اموال بیت المال فقط برای یک واحد خاص نیست و همه حق دارند تا از آن استفاده کنند گفت: به ما گفته اند که تنها خبرنگار صدا و سیما حق استفاده دارد و فقط به ارگان های دولتی اجازه استفاده را می دهیم.


البته فردی که در بالابر حاضر شده بود نیز خبرنگار واحد مرکزی خبر نبوده ولی دوربین فیلم برداری که لوگوی صدا و سیما روی آن بود را در دست داشت و فیلمبرداری می کرد.


لازم به ذکر است: مسئولان رده بالای شهرستان طبس نیز بارها از عملکرد صدا و سیمای استان یزد در جلسات زیادی انتقاد کرده و گفته اند که اخبار این شهرستان در شبکه تابان آنچنان که باید منعکس نمی شود و از عملکرد روزنامه ها و خبرگزاری ها مثبت ارزیابی کرده اند؛ ولی هنوز بسیاری از مدیران این شهرستان فقط با خبرنگار صدا و سیما ارتباط دارند.


تبعیض بین اصحاب رسانه در شهرستان طبس موضوعی است که بسیار رخ می دهد و هنوز هم علی رغم اینکه در این شهرستان خبرنگاران زیادی از روزنامه ها و خبرگزاری های رسمی کشور حضور دارند بسیاری از ادارات اخبار خود را فقط به خبرنگار صدا و سیما ارسال می کنند و از وی برای شرکت در جلسات دعوت می کنند.


گویا هنوز بسیاری از مدیران شهرستان طبس به دهکده جهانی و گسترش روز افزون ارتباطات رسانه ای و دنیای الکترونیک آگاهی ندارند و از پیشرفت هایی که در این زمینه حاصل شده و مزایای استفاده از خبرگزاری ها و روزنامه ها بی خبرند و همکاری خود را مانند سالیان گذشته که فقط صدا و سیما در برخی از شهرستان ها خبرنگار داشت با این واحد ادامه می دهند.


البته مدیرانی نیز هستند که از ارتباط خبرنگاران با مجموعه تحت مدیریت خود هراس داشته و از نظارت اصحاب رسانه گریزان هستند و تنها با خبرنگارانی گزینشی جهت پوشش اخبار خود همکاری می کنند که نقاط ضعف و کاستی های آنان بازتاب نداشته باشد.