دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره برند در گردشگری:گردشگری ایران تنها با برندسازی، جهانی میشود
یزدفردا: دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره برند در گردشگری گفت: گردشگری ایران تنها در سایه برندسازی، جهانی میشود که طی کردن این مسیر نیز بدون نقش آفرینی راهبردی رسانه ها امکانپذیر نیست.
: گردشگری ایران تنها با برندسازی، جهانی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد علی مشکیان گفت: جشنواره و سمینار برند در صنعت گردشگری ایران که توسط سازمان جهانی جهانگردی (unwto) تأیید شده و در تقویم رویدادهای بین المللی این سازمان نیز قرار گرفته است ، با هدف ارائه راهبرد ها و راهکارهای ساخت برند در صنعت گردشگری و معرفی برند های مطرح گردشگری کشور ، توسط هفته نامه تعطیلات نو و دبیرخانه دائمی جشنواره ، با حمایت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و حضور علمی دانشگاه تهران ، دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشکده گردشگری و هتلداری بارسلون ( CETT ) ، دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ژاپن ( APU ) ، دانشگاه UIB اسپانیا و انجمن های علمی، تخصصی و صنفی دوم و سوم آذر ماه در سالن همایش های بین المللی کشور برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر این نکته که گردشگری ، صادرات نامرئی کشور است ، اضافه کرد : اجزای صنعت گردشگری ، کالا و خدماتی هستند که در دنیای پیشرفته امروز ، بدون داشتن نام تجاری و برند مشخص ، امکان رقابت با دیگر کشورها را نخواهند نخواهد داشت.
دبیر شورای راهبردی رسانه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین به نقش استراتژیک رسانه ها در برند سازی گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم تلاش بسیاری از مؤسسات و سازمان های گردشگری و حتی بسیاری از کشور ها در کسب سهم بیشتری از بازار توریسم جهانی با استفاده از روش هایی چون شرکت در نمایشگاه های گردشگری ، چاپ پوستر و بروشور و روش های تبلیغاتی دیگر ، باید به یاد داشت که این تلاش ها اگر خارج از چارچوب کمپین های برند سازی و بدون تعریف نقش اصلی برای رسانه ها باشد ، مؤثر واقع نخواهد شد.
مشکیان تصریح کرد: با توجه به هدف گیری سازمان جهانی گردشگری در سال 2020 مبنی بر گردش مالی 6/1 تریلیون دلاری این صنعت ، به نظر می آید که برای ارتقاء صنعت گردشگری ایران ، اولین اقدام ضروری طراحی برند گردشگری کشور در کنار آسیب شناسی این صنعت و تدوین کمپین هدفمند تبلیغاتی برای ارتقاء جایگاه گردشگری کشور و جذب گردشگران بیشتر برای دیدار از ایران است .
این کارشناس حوزه گردشگری و رسانه بر ضرورت تطابق برند ملی گردشگری با سند چشمانداز 20 ساله کشور تأکید کرد و گفت : برای ماندگاری هرچه بیشتر برند گردشگری ایران باید به همه سندهای فرادستی و سند چشمانداز توجه کافی به عمل آید.
وی از برگزاری نشست های فنی و تخصصی در این سمینار برای بررسی ابعاد چگونگی تهیه برند گردشگری خبر داد و اظهار داشت : بدون شک مطالعات و برایند برند ملی گردشگری ایران بایستی برآیندی از واقعیت های امروز ایران ، میراث فرهنگی، تاریخی، طبیعی و جذابیتهای گردشگری آن باشد.