تابش در جمع مدیران اموزشگاههای متوسطه شهرستان اردکان با تشکر از همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت ؛
مقطع متوسطه، ویترین عملکرد آموزش و پرورش و نمود تلاشهای مدیران و معلمان سایر مقاطع است
خروجی امروز آموزش و پرورش، منطبق بر فرهنگ و نیازهای روز جامعه و تحولات علمی دنیا نیست
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقطع متوسطه به نوعی ویترین عملکرد آموزش و پرورش و نمود تلاشهای مدیران و معلمان در سایر مقاطع تحصیلی است، بر رشد و توسعه کیفی و محتوایی تعلیم و تربیت در مدارس تاکید کرد.
محمدرضا تابش در جلسه بررسی وضعیت آموزشگاههای متوسطه شهرستان اردکان که با حضور مدیرکل آموزش و پروش استان ،مسئولان آموزش و پرورش و مدیران دبیرستانهای اردکان برگزار شد با اشاره به اینکه به فرموده پیامبر اکرم(ص) علم اموزی برای همه مسلمانان یک فریضه است ، توجه به علم و دانش اندوزی همراه با پرورش معنوی دانش اموزان را در ارتقای رشد عقلانی و اخلاقی جامعه مهم برشمرد و نقش نظام اموزشی کشور را در این امر برجسته دانست.
وی تحول در نظام آموزش کشور را ضروری عنوان کرد و گفت: خروجی امروز آموزش و پرورش ما منطبق بر نیازهای روز جامعه و تحولات علمی در سطح دنیا نیست و هم با فرهنگ و تمدن و ارزشهای ایرانی-اسلامی ما تطابق کامل ندارد.
نماینده مردم اردکان حساسیت نقش معلمان در نوآوری و بازسازی درون سازمانی اموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: شهرستان اردکان از معلمان ممتازی برخوردار است که باید با حفظ منزلت آنها، زمینه بهره گیری از علم و تجارب شان به نحو مطلوب فراهم گردد تا بتوان در رقابتهای علمی گوناگون و تامین نیروی انسانی خلاق و کارامد برای روند توسعه شهرستان اردکان موفق باشیم.
وی با بیان اینکه اردکان باید در همه زمینه ها بدرخشد اضافه کرد: با وجود نیروی انسانی مستعد،ظرفیت های مادی فراوان و قابلیتهای متعدد در عرصه های گوناگون،این امر تحقق پذیر است که لازمه ان هدف گذاری مطلوب،برنامه ریزی مدبرانه،تامین مالی درخور و اجرای مناسب است.
"تابش" تنها ساخت و ساز مدرسه و ایجاد فضای فیزیکی را علاج کار نداست و افزود: در گذشته از بطن این دبیرستان و درون حوزه های علمیه که از کمترین فضا و امکانات برخوردار بوده ، انسانهای عالم و دانشمندی برخاسته اند که هر کدام در حوزه علم و عمل منشا خیر و اثر بوده اند . اعتباراتی که در بخش آموزش و پرورش اختصاص می یابد نباید فقط به سمت احداث مکانهای فیزیکی سوق داده شود بلکه تجهیز مدارس به امکانات روز و تشویق معلمان به بهره گیری از روشهای نوین آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
"تابش" همچنین با اشاره به وسعت شهرستان و وجود تراکم جمعیتی پائین در مناطقی همچون بخش خرانق، تامین نیازهای اموزشی این بخشها را علی رغم برخی محدودیتها خواستار شد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز دز این جلسه گفت: نگاه امروز آموزش و پرورش در سطح کلان، هویت بخشی به مدارس دولتی است و سعی کرده ایم در این مسیر گام برداریم تا خانواده ها بدون دغدغه در این مدارس ثبت نام کنند.
"محمدکاظم رحیمی نژاد" توجه ویژه به مباحث قرانی در مدارس را مورد تاکید قرار داد و برگزاری کرسی های قران آموزی را در این راستا دانست و از همه مدیران خواست در این جهت و فارغ از بخشنامه های اداری اهتمام لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه با هدف تمرکز مدیران به امور آموزشی، ایجاد مجتمع های آموزشی در دستور کار قرار دارد تا امور اداری و اجرایی به مدیر این مجتمع ها واگذار گردد گفت: هرچند در اجرا هنوز ابهاماتی وجود دارد ولی سعی خواهیم نمود تا به بهترین نحوه این کار انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به پتانسیلهای مناسب مادی و انسانی در شهرستان اردکان در حوزه اموزش و پروش ، از توجه نماینده مردم اردکان و مدیران و معلمان به ارتقای سطح اموزشی شهرستان تشکر نمود.
همچنین مدیر اموزش و پرورش و مدیران دبیرستانهای شهرستان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه تحت مسئولیت خود، برخی مسائل و نیازهای موجود را برشمردند که مدیرکل اموزش و پرورش استان قول مساعد پیگیری این موارد را داد و مقرر شد از طرف نماینده مدیران آموزشگاههای متوسطه، گزارش کاملی از وضعیت و نیازهای دبیرستانها تهیه و جهت پیگیری به نماینده مردم اردکان ارائه گردد.