زمان : 05 Dey 1385 - 15:23
شناسه : 4114
بازدید : 1211
مقدمات برگزاري دهمين يادواره شهداي دانشجوي كشور در يزد فراهم شده است مقدمات برگزاري دهمين يادواره شهداي دانشجوي كشور در يزد فراهم شده است

مقدمات برگزاري دهمين يادواره شهداي دانشجوي كشور در يزد فراهم شده است 

فرمانده‌ناحيه بسيج دانشجويي استان يزدگفت:مقدمات برگزاري دهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه‌هاي ايثار دانشجويي كشور در اين استان فراهم شده است.

سرهنگ بمانعلي باغبان زارچي روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين يادواره با هدف بسط و گسترش فرهنگ معنوي ايثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در جامعه دانشگاهي و تبيين فلسفه جهاد و شهادت و فداكاري براي نسل جوان و دانشجو هفتم دي ماه سال جاري در يزد برگزار خواهد شد.

وي تبيين تحكيم پيوند معنوي،عرفاني وعاطفي بين شهدا و دانشجويان، تعميق وفاق وهمدلي بين دانشجويان وتشكل هاو نهادهاي دانشجويي باتكيه‌برآرمان‌هاي شهدا و جلوه‌هاي ايثار دانشجو و شناسايي،هدايت و حمايت‌ازاستعدادهاي درخشان دانشجويي در عرصه‌هاي فرهنگ ايثار و شهادت را از ديگر اهداف اين ذكر كرد.

باغبان‌زارچي تعداد شهدا دانشجوي كشور را بيش از شش هزار نفر اعلام كرد و و گفت: ‪ ۱۳۸‬شهيد از دانشجويان دانشگاههاي استان يزد در طول دفاع مقدس به شهادت رسيدند.

دبير دهمين كنگره مركزي يادواره شهداي دانشجوي استان يزد اعلام كرد:
يادواره شهداي دانشجويي از سال ‪ ۷۶‬در دانشگاههاي كشور آغاز شده است و امسال نيز با شعار "دانشجو، پايداري، عدالت خواهي و مهرورزي" در يزد برگزار مي‌شود.

وي، پرده‌برداري از يادمان شهدا در دانشگاه تربيت معلم يزد، قرائت پيام رياست جمهوري، برپايي نمايشگاه "پاره‌هاي آيينه" با موضوع حجاب، عفاف و جهاد و شهادت را از برنامه‌هاي مهم اين يادواره ذكر كرد.

فرمانده ناحيه بسيج دانشجويي استان يزد افزود: دعوت از يكصد خانواده شهداي دانشجو، حضور خانواده علم‌الهدي به‌عنوان نماد و شاخص شهداي دانشجوي كشور، تجليل‌از فرهيختگان‌و دانشجويان مخترع از ديگر برنامه‌هاي اين يادواره است.

یزدفردا