محمد امامی: به گزارش ستاد خبري جشنواره، غلامعباس افشار با اعلام اين خبر هدف اين جشنواره را آشنايي با اصول و استانداردهاي نشر در روابط عمومي، معرفي آثار برتر به منظور الگوسازي در حوزه انتشارات و توسعه و ارتقاي سطح توانمندي ها و مهارت هاي مورد نياز دانست و با اشاره به رسالت انجمن متخصصان روابط عمومي مبني بر برنامهريزي براي ارایه راهكارهاي مناسب براي حركت به سوي آموزش و نشر الكترونيك گفت: برگزاري اين جشنواره با همكاري دانشگاه ها، روابط عمومي هاي وزارتخانه ها، نهادها، سازمان ها و شركت هاي خصوصي و دولتي در پنج بخش رقابتي، آموزشي و نمايشگاهي در دو گروه تهراني و استاني شکل گرفته است و فضايي فراهم شده است که فعاليت هاي انتشاراتي روابط عمومي هاي کشور در معرض ارزيابي و قضاوت داوران قرار گيرد و نقاط ضعف و قوت آنها مشخص شود و فرصتي مي يابند تا از اين طريق به تکامل بيشتري برسند.
وي با اشاره به نمايشگاه جانبي جشنواره گفت: در جشنواره ملي انتشارات در بخش نمايشگاه فرصتي ايجاد مي شود تا روابط عمومي ها با دستاوردها و توانمندي هاي يکديگر آشنا شوند و اين امر هم به نوبه خود به ارتقاي کيفيت فعاليت ها و خدمات انتشاراتي روابط عمومي هاي کشور کمک مي کند.
رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي همچنين از برگزاري دو کارگاه آموزشي در اين جشنواره خبر داد و گفت: در روزهاي اعلام شده دو کارگاه آموزشي با عنوانهاي اصول و فنون طراحي و توليد بروشو و برنامه ريزي انتشارات با حضور استادان مربوطه برگزار ميشود.
افشار اضافه کرد: همايش تخصصی توليد محتوا در جنب جشنواره برگزار می شود که علاقمندان می توانند در این زمينه مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
بدیهی است طی حکمی از سوی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی، مهدی باقریان به عنوان دبیر اجرایی هفتمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي معرفی شد.