زمان : 12 Mehr 1390 - 16:40
شناسه : 39937
بازدید : 3264
آغاز به کار حوزه علمیه خواهران در ابرکوه آغاز به کار حوزه علمیه خواهران در ابرکوه

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مسئول حوزه علمیه خواهران استان یزد در مراسم افتتاحیه نخستین سال تحصیلی خواهران طلبه با قدردانی از تلاشهای امام جمعه که با تشکیل هیئت امناء و تهیه و تجهیز محل آموزش و پیگیری امور در قانونی کردن جایگاه این مرکز آموزش علمی تلاش نموده است اظهار داشت : آنچه که در این زمینه ها کارساز است ، همت بلند است نه ثروت و مال که چه بسا با دست خالی هم کارهای بزرگ انجام گیرد.

حجه الاسلام والمسلمین ناصر محمدی افزود: آغاز به کار مدرسه علمیه خواهران یک زمینه توفیق برای شهرستان ابرکوه است.

وی یادآور شد: ایجاد و  فعال سازی مدرسه خواهران از مطالبات شهرستان بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل نداشتن جایگاه قانونی نتیجه حاصل نشد و ضرورتا می بایست امام جمعه مسئولیت تأسیس را بپذیرد که سرانجام با این پذیرش مشکل حل شد.

 امام جمعه ابرکوه و موسس حوزه علمیه کوثر خواهران نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی علوم دینی خواهران اظهار داشت : مراحل اجرائی در جهت آغاز به کار این مدرسه با طی مقدمات و تحمل مشکلات با لطف خدا به سامان رسیده و از امروز شاهد تحصیل خواهران طلبه در ابرکوه می باشیم.     

 حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی پرداختن طلاب به امر تحصیل را ضرورت اولیه توصیف کرد و گفت : خواهران باید با روحیه درس و بحث طلبگی مأنوس شوند و شرایط تحصیل علوم دینی را با مدارس دروس جدید مقایسه نکنند و خود را با ضوابط و مقررات تحصیلی تطبیق بخشند.

 به گزارش یزد فردا،مدرسه علمیه خواهران ابرکوه که بنام مدرسه علمیه کوثر نام گرفته است در یک خانه اجاره ای در خیابان شهید مفتح محله درب قلعه آغاز به کار کرد.