زمان : 06 Mehr 1390 - 01:35
شناسه : 39554
بازدید : 3274
دبير جشنواره قصه گويي استان يزد:حضور قصه گوهاي بومي در پانزدهمين جشنواره قصه گويي استاني رشد 100درصدي دارد دبير جشنواره قصه گويي استان يزد:حضور قصه گوهاي بومي در پانزدهمين جشنواره قصه گويي استاني رشد 100درصدي دارد


به گزارش روابط عمومي كانون استان يزد، دبير پانزدهمين جشنواره قصه گويي استان يزد از رشد 100درصدي حضور قصه گوهاي بومي در جشنواره امسال نسبت به سال هاي قبل خبر داد و گفت: در جشنواره امسال بيش از  50 نفر از مربيان كانون، معلمين آموزش و پرورش، دانشجويان، اولياي تربيتي و... قصه خواهند گفت.


فرزانه فرازمند يكي از بخش هاي جشنواره امسال را قصه گويي راديويي عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: اين بخش از جشنواره که بر  استفاده از پتانسيل هاي قصه گويي چون صوت ،صدا و لحن تاكيد دارد، در استان داوري نخواهد شد و اين قصه ها در قالب فايل صوتي به کارشناسان ستاد كشور ارائه خواهد شد.


وي  اظهار داشت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، پانزدهمين جشنواره قصه گويي را در سه مرحله استاني، منطقه اي و كشوري برگزار مي كند كه مرحله استاني آن از صبح روز پنجم مهرماه در محل آمفی تئاتر مرکز تجربیات کانون استان یزد كليد خورده و در عصر روز هفتم مهر به كار خود پايان خواهد داد.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39554887.jpg


فرازمند در خصوص موضوع قصه هاي روايت شده جشنواره پانزدهم تصريح كرد: قصه گويان با  موضوع آزاد متناسب با اهداف جشنواره ، حوادث و وقايع و زندگي چهار بانوي اديان و ارزش هاي انساني در هشت سال دفاع مقدس، در اين دوره از جشنواره شركت خواهند داشت.


كارشناس مسئول كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بيان اينكه بخش مقاله نويسي نيز در جشنواره امسال جايگاه خاصي دارد، گفت: برگزاري كارگاه روش هاي مقاله نويسي، يكي از برنامه هاي جنبي اين دوره از جشنواره است كه با شركت علاقمندان به اين قالب ادبي و حضور استاد مجرب آقاي حسين مسرت برگزار مي شود.

همچنين نمايشگاه آثار تابستاني اعضاي مراكز كانون و نمايشگاه عكس مربيان نيز در حاشيه جشنواره داير خواهد بود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39554887.jpg


وي در خصوص داوري جشنواره امسال اذعان داشت: تلاش برگزاركنندگان اين است كه قبل از داوري براي همسان سازي ملاك های داوری و رسيدن به حداقل دريافت هاي متفاوت از معيارها، جلساتی با موضوع داوري داشته باشند تا داوري جشنواره در سطح كيفي و تخصصي اجرا شود و حق شرکت کنندگان محفوظ بماند.


دبير جشنواره پانزدهم قصه گويي استاني به اهتمام و اعتماد متولیان فرهنگی به تجربه و سابقه پانزده ساله کانون در خصوص برگزاری جشنواره قصه گویی اشاره کرد و افزود: حمایت معنوی و مادی نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش، قصه گویی استان را اعتلا می بخشد.


وی در پایان با اشاره به اینکه جشنواره قصه گویی، آموزش مستقیم فن قصه گویی به مربیان است از معلمین و مربیان آموزش و پرورش دعوت کرد تا حضور در جشنواره قصه گویی کانون را تجربه کنند.