زمان : 05 Mehr 1390 - 23:05
شناسه : 39549
بازدید : 1810
دومين جشنواره سراسري وقف چشمه هميشه جاري  در يزد برگزار مي شود دومين جشنواره سراسري وقف چشمه هميشه جاري در يزد برگزار مي شود

دومين جشنواره سراسري وقف چشمه هميشه جاري  در يزد برگزار مي شود

دومين جشنواره سراسري فرهنگي هنري وقف چشمه هميشه جاري در دو بخش خوشنويسي و ادبي به صورت استانی و کشوری برگزار مي شود.

 حجت الاسلام حاتمی با بيان اين خبر گفت : اين جشنواره در بخش خوشنويسي با هدف ايجاد نگرشي جديد به وقف از جنبه هاي مختلف فرهنگي و هنري، اعتلا و رشد كمي و كيفي آثار هنري در حوزه ترويج تبليغ و معرفي وقف، ايجاد زمينه لازم براي توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه، شناسايي استعدادهاي درخشان در هنر خطاطي كشور و ارتقا بخشيدن آن در جهت گسترش ترويج فرهنگ وقف در چهار بخش نستعليق، شكسته، ثلث و نسخ برگزار مي شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت : علاقمندان مي توانند آثار خود را با موضوعات آيات، روايات، بيانات بنيانگزار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) ومقام معظم رهبري و كلمات قصار كه به نوعي درون مايه آن به وقف و موقوفات پرداخته شده باشد به جشنواره ارسال كنند .

وي افزود :شركت كنندگان بايد آثار خود را تا 30/8/90 از طريق پست به دبير خانه استاني جشنواره واقع در اداره كل اوقاف و امور خيريه استان يزد ارسال كنند .

آثار برگزيده بر خلاف سال گذشته پس از داوري در مرحله استاني و تجليل از آثار برتر براي شركت در مرحله كشوري به دبير خانه مركزي جشنواره ارسال مي شود .