زمان : 05 Mehr 1390 - 15:12
شناسه : 39489
بازدید : 10721
یادی از شهدای شکست حصر آبادان در ابرکوه: شهید محمد حسین عزیزی پناه	یادی از شهدای شکست حصر آبادان در ابرکوه: شهید محمد حسین عزیزی پناه

ابرکوه سرپرستی یزد فردا: 1329 سال از هجرت پيامبر اكرم (ص) گذشته بود كه در خانه‌اي واقع در كوچه‌هاي پر پيچ و خم ابرقو پسري متولد شد. پدر اين پسر عباس نام داشت و شغل او كشاورزي بود و چون از عاشقان امام حسين (ع) بود نام فرزند خود را محمد حسين گذاشت. محمد حسين كه شهرت خانوادگي‌اش عزيزي پناه بود دوران كودكي را سپري كرد و با مخارج دستهاي پينه بسته پدر قدم به دبستان گذاشت و دروس ابتدايي را آغاز كرد.

چند سالي گذشت كه دوران تحصيلات ابتدايي را به پايان رساند و به جهت فقر اقتصادي و موقعيت زماني از ادامه تحصيل محروم ماند و ياور پدر شد. مدت دو سال پدر را در امور كشاورزي ياري داده و پس از گذشت دو سال عازم شيراز شد تا رنج و سختي هاي دنيا را تحمل كند و براي مخارج زندگي خود و پدر و مادرش بودجه اي كسب كند. شايد چنين مقدر او بود كه هم از خانواده اي زحمتكش، مؤمن ومتدين به دنيا بيايد و هم خود رنج و سختي دنيا را تحمل كند و در كوره ي دوران آبديده شود تا خود را براي تحمل سختي ها در راه خدا آماده كند.

وي عازم شيراز شد. در يكي از كوره‌هاي آجر پزي مشغول به كار شد. مدت 14 سال تمام سخت ترين زحمات را متحمل شد و در همين ايام دوران سربازي خود را گذراند وي مدت 2 سال سربازي خود را در نيروي دريايي بندر عباس گذراند و باز براي انجام كار به شيراز باز گشت. لازم به ذكر است كه محمد حسين چنين نبود كه ماديات او را از معنويات غافل كند و زحمتهاي دنيوي او را از عبادات اخروي باز دارد. گرچه در اين ايام شبانه روز مشكل ترين زحمات را متحمل مي‌شد اما اين چنين زحماتي او را از انجام فرائض ديني باز نمي‌داشت و به دليل واضح آن، اين مطلب است كه محمد حسين در سال 53 يعني در همان سالهايي كه در كوره آجر پزي كار مي‌كرد امام و رهبر خود را شناخت و رساله عمليه او را به دست آورد و مقلد امام شد.

با شروع انقلاب اسلامي‌و آغاز قيام ملت مسلمان بر عليه نظام طاغوتي به ديار خود ابركوه باز گشت و در يكي از كوره هاي آجرپزي شهر خود مشغول به كار شد. و دوران انقلاب همگام و همراه اولين مبارزان شهر و به تبعيت از امام خود بر عليه نظام شاهنشاهي فعاليت مي‌كرد و از معدود افرادي بود كه در اين شهر چهلم شهداي 19 دي قم و 29 بهمن تبريز و شهداي يزد و جهرم و ديگر بلاد برگذار مي‌كردند و پيام خون آنها را به ملت مي‌رساندند و چه بسيار از روزهايي كه براي شركت در حين مجالس و فعاليت‌هاي كار خود را تعطيل مي‌كرد.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39489_%D8%B9%D8%B2%DB%8C%D8%B2%DB%8C.jpg

او شب و روز را براي پيشبرد انقلاب تلاش‌ كرد تا اينكه در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامي‌پيروز شد.

نظام جمهوري اسلامي‌در ايران مستقر شد. و با گذشت زمان نهادهاي انقلاب شكل گرفت. اكنون زمان آن رسيده است كه محمد حسين براي آنكه بتواند بهتر و بيش از پيش به انقلاب خدمت كند  در يكي از اين نهادها و ارگانها مشغول به انجام وظيفه شود. و او سپاه پاسداران را براي اين كار انتخاب كرد. او از اولين افرادي بود كه سپاه پاسداران ابركوه با وجود او شكل گرفت و آغاز به كار كرد و عاقبت در تاريخ 17 شهريور 60 براي مبارزه با متجاوزين بعثي عازم جبهه جهاد شدو هجرت را بر ماندن و قيام را بر قعود ترجيح داد و جزء جنود الله گشت و پيكار خود را عليه جنود ابليس آغاز كرد. صبحگاهان 5 مهر 60 با ديگر برادران رزمنده ي خود با عملياتي به نام امام هشتم ثامن الائمه(ع) بر خصم كافر يورش برد وبا خون و جهاد محاصره ي آبادان را شكستند و خواست امامشان را كه فرموده بود “ حصر آبادان را بايد شكست “ را تحقق بخشيدند. و عملياتشان نقطه ي آغازي شد براي حمله هايي ديگر همچون (طريق القدس، فتح المبين، بيت المقدس، رمضان ).

عاقبت محمد حسين عزيزي پناه به آرزوي خود رسيد و در تاريخ 5/7/60 در عمليات ثامن الائمه در منطقه فياضيه آبادان به فيض عظيم شهادت نائل گشت.

                                                                                            روحش شاد و يادش گرامي‌باد