زمان : 31 Shahrivar 1390 - 00:40
شناسه : 39301
بازدید : 3359
محوطه سازي مجتمع خدمات رفاهي بين راهي عقدا در حال انجام است(1 نظر) محوطه سازي مجتمع خدمات رفاهي بين راهي عقدا در حال انجام است(1 نظر)

محوطه سازي مجتمع خدمات رفاهي بين راهي عقدا در حال انجام است

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: محوطه سازي مجتمع خدمات رفاهي بين راهي عقدا در دست اقدام مي‌باشد.

به گزارش روابط عمومي اين اداره کل "بهرام رضايي" از جمله اين عمليات را پي کني،کانال کني و گودبرداري با وسيله مکانيکي،عمليات بنايي با سنگ لاشه و ملات ماسه سيمان، تهيه و اجراي بتن با شن و ماسه شسته طبيعي و شفته ريزي با خاک تهيه شده مناسب شن دار اعلام کرد.

به گفته وي جهت انجام اين محوطه سازي مبلغ دويست و سي ميليون ريال هزينه مي‌شود.

در عصر حاضر با توجه به توسعه صنعت حمل‌ونقل به‌ويژه حمل‌ونقل جاده‌اي و گسترش تكنولوژي ساخت وسايل نقليه و توسعه و تنوع راه‌هاي ارتباطي، موضوع ارائه خدمات در طول راه‌ها به مسافران و رانندگان دچار دگرگوني اساسي شده و همچنين خدمات مورد نياز آنان از نظر تنوع، كميت و كيفيت نيز تغيير كرده است.

گسترش چشمگير حمل‌ونقل جاده‌اي در ايران و توسعه شبكه جاده‌اي كشور از يك طرف و پراكندگي غيراصولي و ناكارآمدي مكان‌هاي خدمات رفاهي موجود در كنار جاده‌ها، موجب بروز مشكلات عديده‌اي براي مسافران و رانندگان شده است.

كمبود خدمات بين‌راهي، مكان‌يابي نامناسب، عدم تناسب حجم تردد وسايل نقليه و مسافران با ظرفيت واحدهاي خدماتي متفرق بين‌راهي و ساير نابساماني‌ها، ضرورت ساماندهي واحدهاي خدماتي-رفاهي بين‌راهي را اجتناب‌ناپذير ساخت و بر اساس تكليف قانوني محول شده، طرح احداث مجتمع‌هاي خدماتي-رفاهي در دستور كار سازمان قرار گرفت.

گفتني است عقدا از روستاهاي تاريخي و قديمي استان يزد محسوب مي‌شود.