زمان : 29 Shahrivar 1390 - 23:14
شناسه : 39225
بازدید : 1988
نظر برخی مراجع درباره قضاوت به سبک امام علی نظر برخی مراجع درباره قضاوت به سبک امام علی

نظر برخی مراجع درباره قضاوت به سبک امام علی(ع)


حضرت آیت الله مکارم شیرازی از فقهاء و مراجع عظام تقلید است که در زمان حاضر از جهت بصیرت و ذکاوت و هوشیاری فوق العاده ای که دارا می باشند کم نظیر است و سزاوار است دولت و ملت به رهنمود های معظم له عمل نمایند.

به گزارش شیعه آنلاین، حضرت آیت الله شیخ «ناصر مکارم شیرازی» در تیر ماه سال جاری و به دنبال افزایش شرارت های اراذل و اوباش که منجر به زخمی و کشته شدن تعدادی از شهروندان به ویژه روحانیون و مخدوش شدن امنیت جامعه شد، از مسئولان دستگاه قضایی خواست که شعبه قضایی را به سبک دادگاه‌های امیرالمومنین(ع) اداره کنند.


بر همین اساس خبرنگار ما با طرح پرسشی، نظر برخی مراجع عظام تقلید درباره پیشنهاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی را خواستار شد که در ذیل از نظرتان می گذرد:


بسمه تعالی

محضر مبارک مرجع عالیقدر ...

باسلام

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع زائران حضرت امام علی بن موسی الرضا سلام الله علیه فرمود: پیشنهاد ما این است که باید شعبه قضایی به سبک دادگاه های امیرمؤمنان علی علیه السلام با حضور چند مجتهد شجاع برای این کار تشکیل شود و با دقت، ولی با سرعت و حذف تشریفات، این مجرمان را به اشد مجازات اعمالشان برسانند تا بقیه عبرت بگیرند خواهشمند است نظر مبارک خود را درباره پیشنهاد معظم له مرقوم فرمائید.


حضرت آیت الله روحانی: بسیار فرمایش ایشان مشتمل بر پیشنهاد متین و مطابق شرع انور است از اول پیروزی انقلاب یکی از پیشنهاد من همین امر بود.


حضرت آیت الله مبشر کاشانی: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از فقهاء و مراجع عظام تقلید است که در زمان حاضر از جهت بصیرت و ذکاوت و هوشیاری فوق العاده ای که دارا می باشند کم نظیر است و سزاوار است دولت و ملت به رهنمود های معظم له عمل نمایند.


حضرت آیت الله مظاهری: یکی از خواسته‌های ما بوده و هست که پرونده‌ها زود رسیدگی شود و تراکم پرونده و زندان نداشته باشیم، نظیر حکومت امیرالمؤمنين علی علیه السلام. امید است، هر چه زودتر این خواست همه، جامۀ عمل بپوشد.


حضرت آیت الله علوی گرگانی: به صورت مکتوب جواب داده نمي شود.


ذکر این نکته ضروری است که پرسش فوق برای سایر مراجع عظام تقلید ارسال شد که به محض دریافت پاسخ، اطلاع رسانی خواهد شد.