زمان : 27 Shahrivar 1390 - 18:25
شناسه : 39105
بازدید : 1658
بازداشت همکاران BBC در تهران بازداشت همکاران BBC در تهران


بازداشت همکاران BBC در تهران

بازداشت عناصر مزدبگیر شبکه دولتی انگلیس در تهران / تا لحظه مخابره خبر تعدادی از همکاران بی بی سی در مکان های مختلف دستگیر شدند و مراحل تحویل آنها به دستگاههای مسوول هم اکنون در جریان است

به فاصله 48 ساعت پس از انتشار خبر شناسایی شبکه گسترده ای از عناصر همکار بی بی سی فارسی در تهران خبرنگار ما لحظاتی پیش در گفتگو با یک منبع آگاه کسب اطلاع کرد: ساعتی پیش چند همکار بی بی سی فارسی در مکان های مختلف دستگیر شدند و مراحل تحویل آنها به دستگاههای مسوول هم اکنون در جریان است.


بر اساس این گزارش این افراد عضو شبکه تامین منافع بی بی سی در تهران و تامین کننده اطلاعات، فیلم، خبر، و گزارش پنهانی با محوریت سیاه نمایی در مورد ایران و ملت ایران از محیط های مختلف برای بی بی سی فارسی بودند .


در خبر 48 ساعت پیش، یک مقام آگاه با اعلام شناسایی تیم همکاران بی بی سی در تهران گفته بود: برای اقدامات ضد ایرانی این شبکه که در پوشش همکاری با بی بی سی عملا نیازمندیهای سرویس  جاسوسی انگلیس را تامین می کرد پول های کلانی به عنوان دستمزد و... به افراد پرداخت شده است و انگیزه ضد ملی و ایرانی سر شبکه ها و همکاران این شبکه نیز مشهود است.


پس از انتشار این خبر شبکه سخن پراکنی بی بی سی در واکنشی منفعلانه  به افشاگری باشگاه خبرنگاران مدعی شد: بی بی سی یک شبکه خصوصی  و یک موسسه خبر رسانی مستقل از دولت برای تهیه و انتشار بی طرفانه اخبار است و معلوم نیست این افراد قرار است با چه اتهامی مواجه شوند.


البته بی بی سی در این پاسخ به عمق روابط آلوده خود با وزارت امور خارجه آمریکا ، سیا و mi6 و شبکه های رژیم صهیونیستی اشاره نکرد.


در همین زمینه برخی کارشناسان و روزنامه نگاران با اشاره به واکنش منفعلانه بی بی سی فارسی گفتند: این شبکه برای سیاه نمایی اوضاع ایران در وضعیت بسیار فقیرانه ای قرار گرفته و حتی قادر به پخش برنامه با کیفیت معمولی علیه ایران نیست و هم اکنون نیز با شناسایی همکاران این شبکه در تهران در تولیدبرنامه بی بی سی اخلال به وجود آمده است.

منبع:  باشگاه خبرنگاران