زمان : 26 Shahrivar 1390 - 19:16
شناسه : 39032
بازدید : 2253
3 برابر شدن یارانه، غیرممکن و خلاف است 3 برابر شدن یارانه، غیرممکن و خلاف است


3 برابر شدن یارانه، غیرممکن و خلاف است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام این که سه‌برابر کردن یارانه‌های نقدی تا پایان سال محقق نمی‌شود، گفت: سه‌برابر شدن یارانه‌ها تنها با سه‌برابر شدن قیمت حامل‌های انرژی امکان‌پذیر است و با توجه به قانون بودجه سال جاری دولت نمی‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را بیش از ۲۰ درصد افزایش دهد

مقداد نجف‌نژاد با تأکید بر این که سه‌برابر کردن یارانه‌ها اقدامی دور از آستانه تحمل جامعه است، تصریح کرد: در شرایطی که یارانه‌ها متناسب با درآمد افراد به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شد، احتمال افزایش یارانه نقدی وجود داشت اما در شرایط کنونی و با نوجه به این که دولت یارانه نقدی را به شکل یکسان میان مردم توزیع می‌کند امکان افزایش آن وجود ندارد.


نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی چهار دهک جامعه نیازی به دریافت یارانه نقدی از دولت را ندارند اما  مسئولان اجرایی بدون در نظر گرفتن میزان درآمد افراد، یارانه نقدی را به شکل یکسان در جامعه توزیع می‌کنند.


وی با بیان این که سه‌برابر شدن یارانه‌ها تنها با سه‌برابر شدن قیمت حامل‌های انرژی امکان‌پذیر است، ادامه داد: با توجه به این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی افزایش داشته است، جامعه ظرفیت افزایش سه‌برابر شدن قیمت حامل های انرژی را ندارد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس هشتم تأکید کرد: با توجه به این که مجلس مجوز افزایش حداکثر ۲۰ درصد قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری را صادر کرده است، افزایش سه‌برابری یا حتی دو برابری قیمت حامل‌های انرژی خلاف قانون است.


رئیس جمهوری در آغاز دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت، هفته گذشته در استان اردبیل بر افزایش سه بربرای یارانه نقدی تأکید کرد.

منبع:  خانه ملت