زمان : 25 Shahrivar 1390 - 17:59
شناسه : 38936
بازدید : 3916
دكترحسن غفوري فرد: فرماندار ويژه براي طبس تصويب شده است و بزودي ابلاغ  مي شود(3 نظر) دكترحسن غفوري فرد: فرماندار ويژه براي طبس تصويب شده است و بزودي ابلاغ مي شود(3 نظر)

طبس – سید ابوالفضل حقانی"سرپرستي يزدفردا: هفدهمين اجلاس روحانيت طبسي سراسر كشور با حضور عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي "دكتر غفوري فرد" در مراسم نمازجمعه شهرستان طبس به كار خود پايان داد.

دكترغفوري فرد با اشاره به دو حادثه بزرگ در تاريخ سي و چند ساله انقلاب و در طبس گفت: طبس با دو حادثه مهم و بياد ماندني در جهان نام آور شد.

وي گفت: زلزله شهريورماه 1357 در طبس و فاجعه اسفناك مرگ هزاران نفر از هموطنانمان در اين شهرستان به قدري دردناك و شكننده بود كه حضرت امام خميني (ره) در اطلاعيه خود فرمودند: زلزله طبس هرانساني را متأثر و متألم مي كند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود:مهمترين بعد ديده شدن فاجعه زلزله طبس آنجا بود كه مردم زلزله زده در اوج نياز و استمداد، به نيروهاي شاه و آمريكا و ضدانقلاب پشت كردند و با بيرون راندن آنها از سرزمين طبس مشت محكمي بر دهان دشمنان انقلاب عزيز اسلامي زدند.

ايشان خاطرنشان كرد: براي اولين بار در تاريخ انقلاب اسلامي فرياد رساي "مرگ بر آمريكا" از شهرستان طبس بلند شد و مردم صبور و شريف و مؤمن و ولايتمدار و انقلابي طبس در اوج نياز به خدمت رساني نيروهاي امدادي، به عوامل شاهي و آمريكايي مستقر شده در منطقه خود، نه بزرگ و تاريخي گفتند و نشان دادند كه همواره حامي ولايت و امام و انقلاب خواهند ماند.

"دكترحسن غفوري فرد" با پرآوازه خواندن نام طبس در عرصه بين المللي، به خاطره شيرين شكست مفتضحانه نيروهاي آمريكايي در صحراي طبس اشاره كرد و گفت:عليرغم حمايت كشورهاي متعدد منطقه و تجهيز نيروهاي آمريكايي اعزام شده به كشورمان، براي براندازي و نابودي انقلاب نوپاي ايران، به نظر لطف الهي و توجه صاحب اصلي ايران اسلامي، حضرت بقيت الله الاعظم (اروحنا فداه) با شكست رقت بار دشمن قسم خورده كشور عزيزمان ايران، در واقعه پنجم ارديبهشت ماه 1359 و در صحراي طبس، قداست اين سرزمين اثبات و حقانيت ايران اسلامي به جهان نشان داده شد.

عضوهيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در ادامه بيانات خود افزود: انقلاب عزيز اسلامي داراي بركات زيادي بوده است، كه از جمله تحرك كشورهاي جهان با الگوگيري از انقلاب ايران مي توان نام برد. اما بايد بخاطر نعمات نظام اسلامي در داخل هم از پيشگاه خداوند متعال شاكر باشيم و به شكرانه اين همه بركت تلاش كنيم تا اسلام را به سراسر دنيا صادر كنيم و انشالله پرچم عزيز اسلام را در جهان به احتزاز درآوريم.

وي با تاكيد بر تصويب فرمانداري ويژه براي شهرستان طبس گفت: مژده مي دهم كه اين مهم بزودي ابلاغ مي شود و بايد بگويم كه مقدمات استان شدن طبس فراهم است و با تحقيق اينجانب، اين شهرستان از بسياري استانهاي كشور و نيز كشورهاي جهان، وسيع تر و غني تر است.

ايشان يادآورشد: امكانات موجود در شهرستان طبس از جمله: فرودگاه – راه آهن – معادن غني – معادن تمام مكانيزه – نيروگاه زغال سنگ سوز - سدهاي آبي و بسياري امتيازات ويژه زيست محيطي باعث شده است كه شهرستان طبس، علاوه بر وسعت، غني و ارزشمند جلوه داده شود.

اين نماينده مجلس، سرمايه هاي الهي و مردم مؤمن و اتحاد بين مسئولان شهرستان و ارتباط صميمي مديران و مردم طبس را ارزشمند خواند و گفت: در سايه همين وحدت وهمدلي خواهيد توانست طبس را بعنوان يك منطقه ويژه و برخوردار بسازيد و حدود 500 هزار نفر شغل در شهرتان ايجاد كنيد.

دكتر حسن غفوري فرد كه به دعوت امام جمعه شهرستان طبس براي شركت در هفدهمين گردهمائي روحانيت طبسي سراسر كشور، به اين شهرستان سفر كرده است، در مراسم عبادي نماز جمعه طبس شركت كرد و مورد استقبال گرم علما و روحانيت و فرماندار و نماينده مردم طبس در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين و مردم قرار گرفت.