زمان : 24 Shahrivar 1390 - 17:09
شناسه : 38859
بازدید : 1715
جلسه شورای بهداشت شهرستان بهاباد برگزار شد جلسه شورای بهداشت شهرستان بهاباد برگزار شد

یزدفردا:حسین زینلی :سرپرست فرمانداری بهاباد گروهی مكان یاب را به ریاست شهردار جهت تعیین یك نقطه واحد و خارج از محدوده شهر برای دفن زباله ها، تشكیل داد.


شورای بهداشت شهرستان بهاباد به ریاست سرپرست فرمانداری تشكیل جلسه داد.


سرپرست فرمانداری بهاباد بحث بهداشت و درمان را از مباحث مهم جهت توسعه هر منطقه دانست و تصریح كرد: باید دستگاهای اجرایی نگاه فرا سازمانی داشته و با یک تعامل مؤثر و سازنده تمام تلاش‌های خود را در راستای ارتقاء بهداشت شهرستان به کار گیرند.


"ابوالقاسم دهقان" همچنین رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از منظر قرآن و روایات را یادآور شد و تأكید كرد: باید با افرادی كه سلامت محیط و روان مردم را به خطر می اندازند و با عدم رعایت بهداشت محیط، فرهنگ جامعه را تضعیف می كنند قاطعانه برخورد شود.


در ادامه جلسه رئیس مركز بهداشت شهرستان و دبیر این شورا از عدم اجرایی شدن برخی از مصوبات جلسات قبل توسط بعضی از ادارات ابراز ناخرسندی كرد و بیان داشت: دفن غیر اصولی زباله ها، ناتمام ماندن تعبیه چاه های فاضلاب و دفع آلاشت های معدومی كشتارگاه و انباشت زباله و نخاله ساختمانی در قست پشت ورزشگاه از مواردی است كه سلامت منطقه را با خطر مواجه می سازد.


"مسعود دانشی" همچنین خواستار تعیین نقطه واحد جهت دفن اصولی زباله های شهری و روستایی و تعیین مكان مناسب برای دفن نخاله های ساختمانی و تسطیح مكان فعلی دفن نخاله ها شد.


پرداخت هزینه مربوط به معدوم كردن سگ های ولگرد به صورت روزانه، هماهنگی با اعضای شورای بهداشت توسط شهردار و تعیین یك نقطه واحد جهت دفن زباله های شهری و روستایی، شناسایی و تعیین مكان مناسب برای دفن نخاله های ساختمانی با هماهنگی ادارات مرتبط و تسطیح و جابجایی مكان فعلی دفن نخاله ها توسط شهرداری، خرید ماشین حمل زباله و نیز سطل های بزرگ زباله جهت قرار دادن در سطح شهر توسط شهرداری و با همكاری فرمانداری، خرید سطل های مخصوص جمع آوری كاغذ باطله برای مدارس توسط آموزش و پرورش، بررسی و نعیین مكان دقیق شستشوی اتوبوس های مسافربری توسط شهرداری به منظور جلوگیری از آلودگی احتمالی آب های روان، بررسی و مكان یابی دقیق در خصوص متمركزكردن كارگاههای مزاحم شهری توسط مجمع امور صنفی و نظارت جدی بر مسافرپذیرها توسط ميراث فرهنگی و نيروی انتظامی از اهم مصوبات این جلسه بود.

در پایان دهقان با بیان اینکه بحث بهداشت یک مبحث فراگیر می باشد و همه سازمانها و ادارات را شامل می شود از همه کسانی که در امر افزایش سطح بهداشت شهرستان پیشرو و هماهنگ بوده اند، تقدیر و تشکر نمود.