زمان : 21 Shahrivar 1390 - 10:46
شناسه : 38653
بازدید : 2092
تمام امکانات در جهت ارتقاء کیفیت نان به کار گرفته شده است تمام امکانات در جهت ارتقاء کیفیت نان به کار گرفته شده است

یزدفردا :فرماندار یزد:تمام امکانات در جهت ارتقاء کیفیت نان به کار گرفته شده است


به گزارش یزدفردا ،در جلسه ای که باحضور فرماندار یزد و اعضاء کمیسیون تعزیرات آرد و نان استان یزد برگزار شد در مورد عوامل مؤثر در افزایش کیفیت نان بحث و تبادل نظر شد.


عزیزالله سیفی با اشاره به اینکه کیفیت بالای نان یکی از مهمترین اهدافی است که بعد از هدفمند کردن یارانه در حوزه آرد ونان می باشد گفت: ضرورت دارد بين نانوايي ها در کيفيت و کميت نان رقابت بوجود آید.


فرماندار گفت:باید با دقت نظر مسئولین ، نانوایی ها و مردم در مقوله کیفیت از مرحله انتخاب بذر گندم تا پخت نان در نانوایی و نحوه ی نگهداری ، هر چه سریعتر بستر های لازم را برای بهتر شدن کیفیت نان فراهم آوریم.


سیفی در ادامه جلسه از عوامل مؤثر در بالابردن کیفیت نان را آموزش کارگران شاغل در واحدهای خبازی، استاندارد سازی دستگاههای تولید نان ، افزايش کیفیت گندم ورودی به استان و ... برشمرد و افزود انشاءاله با برنامه ریزی های دقیق ومنسجم هر چه سریعتر در این زمینه ها اقدام لازم بعمل می آید.


وی در پایان نقش بازرسی ها را مهم دانست و خاطر نشان کرد باید با بازرسی ها دقیق از واحدهای خبازی را برحسب کیفیت نان درجه بندی کرد که از این طریق بتوان با نانوایی های متخلف برخورد قانونی کرد.


لازم بذكر است در استان يزد 1181 نانوايي كه از اين تعداد 487 در شهرستان يزد مي باشد.ضمناً در 5 ماهه نخست امسال 1595 بازرسي از نانوايي انجام و تعداد 12 مورد اخطار و 7 مورد نانوايي بعلت تخلفات متعدد پلمپ گرديد.


روابط عمومی