زمان : 20 Shahrivar 1390 - 19:21
شناسه : 38643
بازدید : 2575
معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد در نشست مطبوعاتي با اصحاب مطبوعات و رسانه استان:كالايي كه دولت در روند ورود آن به كشور نظارت ندارد، قاچاق است معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد در نشست مطبوعاتي با اصحاب مطبوعات و رسانه استان:كالايي كه دولت در روند ورود آن به كشور نظارت ندارد، قاچاق است

معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد :كالايي كه دولت در روند ورود آن به كشور نظارت ندارد، قاچاق است


معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد گفت : كالايي كه از عدم مشروعيت برخوردار بوده و دولت بر روند ورود آن به كشور نظارت ندارد، كالاي قاچاق محسوب مي شود.


 " غلامحسين دشتي " روز يكشنبه در نشست مطبوعاتي با اصحاب مطبوعات و رسانه استان كه در محل سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد ،گفت:به هر نوع كالاي خارج از نظارت دولت و اجناسي كه هيچگونه مشروعيتي ندارند قاچاق اطلاق مي شود.


وي با اشاره به اينكه همه كشورها درگير مبارزه با قاچاق كالا هستند، قاچاق انسان، مواد راديواكتيو و هسته اي را ازموارد شايع قاچاق در جهان توسط افراد سودجو برشمرد.


وي ضمن اشاره به اينكه انگيزه قاچاق كالا طمع ورزي، سودجويي، رقابت پيچيده در اقتصاد، بدست آوردن بازار كشورهاي ديگر، سود زياد، بازداشتن رقابت در توليد يا توزيع، ضربه زدن به توليد واقتصاد و سياست و امنيت يك كشورمي باشد، افزود: ايران با دارا بودن هدف هاي سياسي و فرهنگي زيبا در معرض اين معضل اجتماعي قرار دارد.


معاون سياسي و امنيتي استاندار با تاكيد بر نقش تاثيرگزار رسانه در فرهنگ سازي و مشاركت آحاد مردم در مبارزه با قاچاق كالا، اطلاع رساني و آموزش را از ديگر روش هاي پيشگيري از قاچاق دانست.


وي يكي از رسالت هاي رسانه را اطلاع رساني در اين خصوص براي مردم، مسئولان، برنامه ريزان و كساني كه در زمينه فرهنگ و هنر فعاليت دارند دانست و تصريح كرد: ورود كالاي بي كيفيت، كاهش درآمد هاي مالياتي دولت و ضربه به توليد داخلي چندي ديگر از توجيهات رونق قاچاق است كه ضربه اقتصادي به كشور را در پي خواهد داشت.


كاهش اشتغال، كاهش توليد ناخالص داخلي، ايجاد اختلال در نظام برنامه ريزي دولت، بر هم خوردن توازن صادرات و واردات در حوزه بازرگاني، خارج شدن ارز از كشور، گسترش بي عدالتي و افزايش شكاف طبقاتي از ديگر نكات مورد اشاره اين مقام مسئول در خصوص پيامد هاي منفي گسترش قاچاق كالا و ارز بود.


دشتي در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به اينكه روحيه قانون گريزي، حرص و طمع و خودخواهي و همچنين گسترش فرهنگ مصرف گرايي از آثار سوء قاچاق كالا ميباشد، خاطر نشان ساخت: مديريت مبارزه با قاچاق در حوزه تبليغات، برخورد قاطع قضايي و انتظامي و عدم ايجاد امنيت براي قاچاقچيان و افراد سودجو از جمله نكاتي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي)بر توجه مسئولان به آن تاكيد فرموده اند...