زمان : 20 Shahrivar 1390 - 02:20
شناسه : 38612
بازدید : 1125
ديدار تعاونيهاي شهرستان بافق با امام جمعه و فرماندار به مناسبت هفته تعاون ديدار تعاونيهاي شهرستان بافق با امام جمعه و فرماندار به مناسبت هفته تعاون

ديدار تعاونيهاي شهرستان بافق با امام جمعه و فرماندار به مناسبت هفته تعاون

فرماندار بافق :نظارت بر تعاونی‌ها باید به طور دقیق انجام گیرد

به مناسبت هفته تعاون جمعی از کارکنان تعاون ، تعاونی های برتر شهرستان  و بانک توسعه تعاون شهرستان در سال جهاد اقتصادی با امام جمعه بافق دیدار کردند.

در این دیدار که فرماندار شهرستان نیز حضور داشت "علی اصغر نوری" سرپرست اداره تعاون بافق با بر شمردن مزایای تشکیل شرکت تعاونی و رفع اشتغال و بیکاری خواستار ترویج فرهنگ تعاون شد.

وی خاطر نشان نمود مجموع کل تعاونیهای شهرستان بالغ بر 430 شرکت تعاونی با عضویت 26هزارنفر و اشتغالزایی2160نفر می باشد.

نوری در ادمه افزود مهمترین برنامه های سال 90 اداره تعاون که در سال جهاد اقتصادی پیگیری خواهد شد واگذاری 190 واحد از پروژه مسکن مهر در هه فجر سال جاری ، معرفی پیگیری تسهیلات برای طرح های متقاضی ، تشکیل شرکتهای تعاونی در گرایش های متفاوت جهت شرکت در امور پیمانکاری شرکت سنگ آهن بر اساس تفاهمنامه فی مابین شرکت سنگ آهن و تعاون ، تشکیل و پیگیری امور مربوط به اجرای اهداف شرکت تعاونی دانش بنیان در شهرستان ، برگزاری برنامه های آموزش و ترویج طبق برنامه ابلاغی با رویکرد برون سپاری ، پیگیری حضور چند تعاونی بزرگ جهت جلب سرمایه گذاری در همایشی که به همین منظور در آینده نزدیک در مرکز استان برگزار میشود و نهایتاً پیگیری اخذ ایران کد برای تعاونیهای تولیدی و کشاورزی که انشا... باعنایت خداوند باری تعالی محقق خواهد شد. 

در ادامه این نشست "حسین ندافیان" فرماندار بافق با اشاره به اینکه تعاونی یک کار مهم و ارزشمند ولی خطرآفرین است، اظهار داشت: باید تعاونی‌ها با ایثار و گذشت خود انسانیت را در جامعه نهادینه کنند.

فرماندار بافق با بیان اینکه اقتصاد کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است، تأکید کرد: باید سهم 25 درصد تعاون از اقتصاد کشور محقق شود.

ندافیان با اشاره به فلسفه وجودی تعاون و سیاستهای ابلاغی اصل 44 قانون اساسی ، و بیان جایگاه آن در جامعه امروزی گفت: فرهنگ تعاون باید نهادینه و به بدنه جامعه منتقل شود چراکه بسیاری از افراد به جایگاه واقعی تعاون واقف نیستند .

به گفته فرماندار بافق باید نظارت دقیق و شفافی بر مجموعه کار تعاونی‌ها باید انجام گیرد، تصریح کرد: این نظارت دقیق سبب می‌شود تا تخلفی در مجموعه تعاونی‌ها صورت نگیرد و حقی از اعضای تعاونی ضایع نگردد.

وی با بیان اینکه کلیدی‌ترین بخش توسعه دانش است بر اصل آموزش در گسترش تعاونی‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های پیشرفت تعاونی‌ها تشویق تعاونگران است، افزود: مسئولان میتوانند با تشویق تعاونی‌های نمونه به گسترش فرهنگ تعاون بپردازند.

ندافیان مهم ترین کار در تعاون را اعتماد سازی و مشارکت دانست و گفت: این مهم صرفا با برنامه ریزی صحیح صورت می گیرد که دو سوی این مسیر یک بخش مردم هستند و بخش دیگر دولت و مسئولین می باشند.

حجت‌الاسلام "سید جواد سلیمانی" در این دیدار با تقدیر از عملکرد اداره تعاون، تعاون را یکی از عوامل رشد و شکوفایی جامعه خواند و اظهار کرد: در رویکرد دین اسلام نیز توجه به تعاون مورد توجه خاصی قرار گرفته که در این میان می‌توان به آیه "والتعاونوا علی البر و التقوی" از سوره مبارکه مائده اشاره کرد.

سلیمانی امام جمعه بافق در جهت رفع اشتغال و بیکاری خواستار اشتغال پایدار از طریق تشکیل شرکتهای تعاونی شد و گفت تعاونیها باید در کلیه زمینه ها اعم از تولید ،توزیع ،مصرف ،نمونه و الگو باشند، همچنین شرکتهای تعاونی باید مورد حمایت مالی و بانکی قرار گیرند تا انگیزه لازم را برای اشتغال بیشتر فراهم نمایند.

امام جمعه بافق تشکیل وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی را از سوی دولت مطلوب ارزیابی نمودند واشاره نمودند با این ادغام نباید انگیزه از کارکنان گرفته شود بلکه با توکل بر خدا وائمه در سال جهاد اقتصادی با همت مضاعف شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در عرصه اشتغال و تولید باشیم .