زمان : 19 Shahrivar 1390 - 20:44
شناسه : 38584
بازدید : 2451
پیاده‌سازی سیستم مکانیزه کمیسیون ماده صد در شهرداری یزد پیاده‌سازی سیستم مکانیزه کمیسیون ماده صد در شهرداری یزد

پیاده‌سازی سیستم مکانیزه کمیسیون ماده صد در شهرداری یزد


در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور رئیس شورای اسلامی شهر یزد، شهردار یزد، مدیران و معاونین مناطق سه‌گانه، مدیرعامل سازمان فاوا و قضات کمیسیون‌های شش‌گانه ماده صد تشکیل شد، امکانات و قابلیت‌های سیستم مکانیزه کمیسیون ماده صد معرفی و راه‌کارهای هر چه بهتر اجرایی شدن آن در شهرداری یزد به بحث و بررسی گذاشته شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا در این جلسه شهردار یزد ضمن خیر مقدم به حضار، تلاش شهرداری یزد را کاهش مراجعات مردم به شهرداری عنوان کرد و افزود سیستم مکانیزه کمیسیون ماده صد نیز با هدف تسهیل در مراجعات مردم به منطقه و عدم مراجعه به دبیرخانه مرکزی کمیسیون راه‌اندازی می‌گردد و پروژه پیشخوان الکترونیک نیز در منطقه سه شهرداری در حال پیاده‌سازی می‌باشد که طی آن شهروندان تنها به یک نفر جهت پیگیری کلیه امور خود مراجعه می‌نمایند و از مراجعات مکرر به شدت جلوگیری می‌شود.


میروکیلی در ادامه به برخط شدن اغلب خدمات شهرداری در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود با اجرای این کار امکان دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده برای مردم وجود خواهد داشت و برای فاز اول هم‌اکنون مردم می‌توانند از طریق وب بدهی نوسازی خود را مشاهده نمایند، عوارض خودرو خود را پرداخت کنند و حتی کنترل ترافیک تقاطع‌های سطح شهر نیز بر این بستر میسر است.


سپس حجه الاسلام مطهریان در سخنانی سیستمی شدن کارها را در جهت سرعت، دقت و امنیت دانست و افزود ممکن است حتی در بدو پیاده‌سازی برخی از سیستم‌ها مشکلاتی نیز بوجود آید اما در نهایت هدف تسهیل امور مردم و جلوگیری از سرگردانی آنها در شهرداری است. وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این سیستم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌ها که بلاتکلیف در کمیسیون‌ها مانده است نیز حل شود.


در ادامه جلسه مدیرعامل سازمان فاوا دو دلیل را برای مراجعه مردم به کمیسیون ماده صد عنوان کرد که یکی خلاف مالک و دیگری گزارش تخلف از طریق مامورین اجرائیات است. فعالی توانایی سیستم مکانیزه ماده صد را مغایرت‌گیری بین اطلاعات مجاز ملک موجود در سیستم و اطلاعات موجود شهر که توسط مامورین فنی حاصل می شود عنوان کرد. وی در ادامه انتقال برخط پرونده از منطقه به دبیرخانه کمیسیون ماده صد به همراه گزارش مامور فنی را مهمترین ویژگی این سیستم عنوان کرد.


وی استفاده از امضای دیجیتال، آرشیو الکترونیک، مشاهده سوابق قبلی ملک، ارسال خودکار مبلغ جریمه به زیرسیستم درآمد سیستم شهرسازی و استفاده از سیستم پیام کوتاه جهت اطلاع‌رسانی را از دیگر قابلیت‌‌های این سیستم دانست.


در پایان جلسه کاظمی مدیر پروژه ضمن معرفی نرم‌افزار توضیحاتی در خصوص قابلیت‌های آن ارائه نمود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=38584_1.jpg