زمان : 18 Shahrivar 1390 - 20:01
شناسه : 38527
بازدید : 4103
دوسوال از جبهه پایداری و تذکری به 7+8 دوسوال از جبهه پایداری و تذکری به 7+8

دوسوال از جبهه پایداری و تذکری به 7+8

یزدفردا :در رسانه ها:در هفته‌های اخیر و همزمان با اوج گرفتن تلاشها برای وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو، تشکیل پر سرو صدای «جبهه پایداری»، توجه زیادی را در فضای سیاسی – رسانه‌ای کشور به خود جلب کرده است.

جبهه پایداری که از دوستان قدیم یا فعلی آقای احمدی نژاد تشکیل شده، همت اصلی خود را جلوگیری از حضور افراد ساکت و مردود در جریان فتنه سال 88 در انتخابات آتی مجلس اعلام کرده است و براین اساس، با نقش‌آفرینی آقایان لاریجانی و قالیباف در سازوکار وحدت اصولگرایان به شدت مخالفت می‌کند. درباره این موضع صریح جبهه پایداری، دوسوال جدی وجود دارد که پاسخ این برادران، می‌تواند به روشن شدن اهداف و انگیزه‌های تاسیس و ماهیت و کارکردهای جبهه پایداری کمک کند.


سوال اول- همه بخاطر دارند که آقای احمدی نژاد خاطره خوبی از مدیریت دکتر حداد عادل در مجلس هفتم نداشت و مقاومت‌ آقای حداد در برابر خواسته‌های غیرقانونی دولت، بارها عصبانیت دولت را برانگیخته بود، به همین دلیل هم نمایندگان طرفداران دولت در مجلس هشتم دربهار سال86 و قبل از تشکیل رسمی مجلس هشتم، با آقای لاریجانی و دوستان سنتی دست به یکی کردند تا آقای حداد را از ریاست مجلس برکنارکنند.


برادران جبهه پایداری که این قدر از آقای لاریجانی کینه به دل گرفته‌اند لازم است به افکار عمومی پاسخ دهند که چطور آقای لاریجانی در بهار 86 متحد سیاسی‌شان بود و اکنون دشمن خونی شان شده است؟! آیا لاریجانی86 با لاریجانی90 اینقدر تفاوت کرده است که موضع آن برادران نسبت به ایشان اینقدر متحول شده است؟!


سوال دوم- برادران جبهه پایداری دلیل مخالفتشان با حضور آقای لاریجانی در ساختار وحدت اصولگرایان را عملکرد ایشان در جریان فتنه سال 88 عنوان می‌کنند. در این باره، بازخوانی عملکرد و مواضع رئیس مجلس و رئیس جمهور در ایجاد، مقابله و مهارفتنه 88 ضروری است چرا که هم آقای لاریجانی و هم آقای احمدی نژاد در آن مقطع برای مهار فتنه در مسوولیت بودند و وظایفی به عهده داشته‌اند. خوب است ببینیم کدام یک به وظیفه‌شان در قبال فتنه بهتر و درست‌تر عمل کرده و کدام یک موضع مناسب تری درباره آن فتنه شوم گرفته است؟


به عنوان مثال در جریان نامه کروبی به آقای هاشمی و ابراز نگرانی وی از دریافت اخبار تجاوز به زندانی ها در کهریزک، علی لاریجانی کمیته ای بی طرف را مامور رسیدگی به این ادعای هولناک کرد. نتیجه تحقیقات مفصل و میدانی این کمیته نشان داد اخبار و مستندات کروبی کلا ساختگی بوده است. ضربه موثر این ابتکار عمل لاریجانی به جریان فتنه چنان شدید بود که کروبی در 22مرداد88 با تندی هرچه تمام تر به لاریجانی حمله کرد و لاریجانی نیز به وی پاسخ محکمی داد: «برای بنده تعجب آور است که شما از اظهار کمیته مجلس چون خلاف دعاوی شما بود برآشفته شدید. مگر کمیته تحقیق مجلس باید همه ادعاهای مطروحه را تایید کند تا شما آرام بگیرید ... برخلاف تصور جنابعالی حتماً مطلعید که ما هم کسانی نیستیم که با چند موضع نیشدار و تند شما مسیر خود را عوض کنیم...»(23مرداد1388)


در تابستان 88 علی لاریجانی درباره ادعاهای دیگر فتنه گران (نظیر دروغ دفن شبانه افراد مجهول‌الهویه قطعه 302 و یا تهیه فهرست های دروغین کشته شدگان توسط الویری و بهشتی) نیز به عنوان رئیس مجلس کمیته های ویژه تحقیق تشکیل داد و دروغهای فتنه گران را رسوا کرد. یادآوری می شود علی لاریجانی هیاتی را نیز مامور بررسی جنایت قتل سه جوان در کهریزک کرد این هیات پس از تحقیق مفصل درباره فاجعه کهریزک، رسما «سعید مرتضوی» را در قتل هر سه جوان مقصر شناخت اما با وجود عزل وی از مقام قضایی توسط قوه قضائیه، سعید مرتضوی با اصرار شدید احمدی نژاد به دولت منتقل و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا شد. حال برادران جبهه پایداری کلاهشان را قاضی کنند اقدامات لاریجانی علیه فتنه موثر تر بود یا اقدامات احمدی نژاد؟


برادرانی که اینقدر آقای لاریجانی را به خاطر سکوت در جریان فتنه 88 متهم می‌کنند، خوب است پاسخ دهند که آقای احمدی‌نژاد به عنوان یک رجل سیاسی چه موضعی علیه فتنه گرفته است؟! آیا می‌توانند یک کلمه موضع از رئیس جمهور علیه فتنه پیدا و ارایه کنند؟ اگر برادران جبهه پایداری عذر احمدی نژاد را مسولیتش بدانند این عذر برای رئیس قوه مقننه بیشتر بوده است. آقای احمدی‌نژاد «به‌عنوان یک مسوول» برای مقابله و مهار فتنه چه کرد؟ جز اینکه با ارایه تهمت‌های ناروا در جریان مناظره 13خرداد، حریفش را به واکنش‌های تند سوق داد و زمینه را برای اجرای کودتای انگلیسی آمریکایی سال88 مهیا کرد؟ جز اینکه در جریان سخنرانی روز یکشنبه 24خرداد در میدان ولیعصر، با آن لحن تحریک کننده، بنزین برروی جرقه‌های فتنه ریخت؟


شاید آقای لاریجانی به عنوان یک رجل سیاسی موضع به قدر کافی محکمی علیه جریان فتنه نگرفته باشد، اما به عنوان رئیس مجلس تلاش موثری برای اقناع معترضان و جداکردن آنها از سران فتنه انجام داد. در روز قدس 88 و 6دی همان سال هم که روشن شد ادعای تقلب صرفاً بهانه‌ای برای براندازی نظام بوده و زمینه فعالیت تروریست‌های منافق را فراهم آورده، صریحاً و علناً علیه جریان فتنه موضع گرفت (نطق رئیس مجلس در روز سه شنبه 8دی1388).


برادران جبهه پایداری باید این تناقضات را روشن کنند و به دو سوال فوق پاسخ روشن دهند... فراموش نکنیم که بالاخره هرکس نقاط ضعف و قوتی در کارنامه اش دارد، اما اینطور سیاه و سفید دیدن افراد و قضاوت بر اساس چنین برداشتهای یکطرفه ای، برای یک گروه سیاسی زیبنده نیست بخصوص که نتیجه و کارکرد عمل سیاسی آنها، خدای ناخواسته، دوشقه کردن لیست انتخاباتی و مآلا رای اصولگرایان در انتخابات آتی خواهد بود. سابقه الف شاهد آن است که این مطالب به معنای دفاع از لاریجانی یا جناح سنتی نیست، بلکه میخواهیم بگوییم که دوستان جبهه پایداری و دوستان سنتی که در حذف دکتر حداد با شیوه های ناپسند همراه شدند چگونه است که الان خطر فتنه و فتنه بزرگتر یا انحراف را کوچک تصور کرده اید و در صدد حذف هم برآمده اید؟ البته این سئوال بیشتر متوجه برادران جبهه پایداری است.


یک تذکر هم به برادران فعال در سازوکار وحدت اصولگرایان: برادران! هفت سال پیش که پرچم آبادگران را برای انتخابات مجلس هفتم بر می افراشتیم، تقریبا اکثر ما در قدرت نبودیم و مسئولیتی نداشتیم. برعکس امروز که همگی مسئولیت و وظایف سنگینی به عهده داریم که اگر شبانه روز هم برای آنها وقت صرف کنیم، بازهم شاید نتوانیم حق مطلب را ادا و به اندازه استحقاق این مردم شریف به ایشان خدمت کنیم.


ایجاد وحدت برای انتخابات آتی لازم و ضروری است اما برخی از شما طوری رفتار می کنید و با رسانه ها حرف می زنید که گویی هیچ کار دیگری ندارید و فکر و ذکرتان شده وحدت اصولگرایان در انتخابات و 7+8 ! آن هم با این سختگیری های یک جانبه


برادران عزیز، بخاطر داشته باشید که ما در انتخابات قبل، با انبوهی از وعده توانستیم رای این مردم را بگیریم. امروز و در اواخر مسئولیتمان هنوز برخی از آن همه وعده عملی نشده است...


با این وضع حتی اگر بهترین لیست انتخاباتی را بدهید و همه اصولگرایان را هم به وحدت برسانید، آیا به مردم حق می دهید بیشتر از وعده های ما، درباره کارامدی مان قضاوت کنند؟ پس بهتر است فعالیتهای انتخاباتی را حداقل تا زمان تبلیغات رسمی، در سکوت و چراغ خاموش ادامه دهید و همت اصلی خود را بر عمل به وعده های صحیح داده شده و نشان دادن کارامدی اصولگرایان متمرکز کنیم


منبع: الف