زمان : 18 Shahrivar 1390 - 17:27
شناسه : 38516
بازدید : 2190
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه: عکس های  سانسور شده را هم پذیرا هستیم دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه: عکس های سانسور شده را هم پذیرا هستیم

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه:

عکس های  سانسور شده را هم پذیرا هستیم

یزدفردا"دررسانه ها:  ساسان والی زاده؛ دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه:متأسفانه در جشنواره مطبوعات داخلی، موضوع هنر خیلی جایگاه برجسته‌ای نداشته است و بیشتر خبر و نوشتار محور فعالیت بوده است / اگر عکسی از اتفاقات مختلف بین‌المللی و یا تحولات اخیر منطقه تهیه شده باشد و رسانه‌ها به دلایل مختلف از قبیل سانسور آن را منتشر نکرده باشند، عکاس می‌­تواند آن را برای شرکت در جشنواره ارسال کند


هدف جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه، پر کردن خلأی است که باعث کم رنگ شدن نقش تأثیر گذار هنر در انتقال پیام و فرهنگ‌سازی در فضای رسانه‌ای کشور شده است


  ساسان والی زاده؛ دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه و جایزه جهانی صلح و عدالت که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می‌گفت، ضمن اعلام مطلب فوق تصریح کرد: متأسفانه در جشنواره مطبوعات داخلی، موضوع هنر خیلی جایگاه برجسته‌ای نداشته است و بیشتر خبر و نوشتار محور فعالیت بوده است. در این جشنواره در نظر داریم که برای اولین بار به صورت مستقل به موضوع هنر در رسانه بپردازیم.


وی در زمینه جایزه جهانی صلح و عدالت و ارتباط آن با جشنواره هنر و رسانه افزود: دین اسلام، پیام‌آور صلح و عدالت در جهان است و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره به عنوان پرچم‌دار گفتمان صلح و عدالت در جهان شناخته شده است. در حقیقت این دو جشنواره در یک نقطه به هم پیوند خواهند خورد. هدف از طراحی این جایزه قدردانی از آثار برتر در حوزه صلح و عدالت بوده است.

والی‌زاده در ادامه تأکید کرد: هنر زمانی که در خدمت رسانه باشد مخاطب محور می‌­شود و می‌تواند تأثیرگذار باشد. بنده معتقدم که بر خلاف سینما که هنرهای دیگر را به خدمت گرفته است رسانه هنوز نتوانسته از ظرفیت هنر به خوبی بهره بگیرد و هدف جشنواره هنر و رسانه در حقیقت ایجاد یک فرصت مناسب برای بهره‌گیری مناسب رسانه از ظرفیت‌های هنر است.

ایشان اظهار داشتند: این جشنواره در سه بخش گرافیک، عکس خبری و کاریکاتور برگزار می‌شود و هر متقاضی می­تواند سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. این آثار می‌بایست در فاصله زمانی اول فروردین 89 تا پایان شهریور ماه 90 در رسانه‌ها منتشر شده باشند که البته در این موضوع یک استثنا هم تعریف شده است. بدین ترتیب که اگر عکسی از اتفاقات مختلف بین‌المللی و یا تحولات اخیر منطقه تهیه شده باشد و رسانه‌ها به دلایل مختلف از قبیل سانسور آن را منتشر نکرده باشند، عکاس می‌‌تواند آن را برای شرکت در جشنواره ارسال کند.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه و جایزه جهانی صلح و عدالت در پایان خاطرنشان کرد: هفته آینده از سایت اینترنتی جشنواره رونمایی خواهد شد و علاقمندان می­‌توانند با مراجعه به آن، اطلاعات لازم در زمینه چگونگی برگزاری و شرکت درجشنواره را به دست آورند.

منبع:اعتدال