زمان : 18 Shahrivar 1390 - 01:20
شناسه : 38498
بازدید : 2350
دررسانه ها:کاش نشت نفت ایران به‌اندازه آمریکا مهم بود!‬ دررسانه ها:کاش نشت نفت ایران به‌اندازه آمریکا مهم بود!‬

دررسانه ها:کاش نشت نفت ایران به‌اندازه آمریکا مهم بود!‬


در خروجی یکی از رسانه‌های کشور آمده است که روز شنبه هفته جاری به دلیل بی‌توجهی مسئولان مربوطه در پایانه‌های نفتی جنوب، حدود ده هزار لیتر نفت خام در سواحل خلیج فارس رها شده است

سیدطاهر سیاح در یادداشتی با عنوان "یک حادثه مشابه در خلیج فارس و خلیج مکزیک" نوشته است: در خروجی یکی از رسانه‌های کشور آمده است که روز شنبه هفته جاری به دلیل بی‌توجهی مسئولان مربوطه در پایانه‌های نفتی جنوب، حدود ده هزار لیتر نفت خام در سواحل خلیج فارس رها شده است.


تلویزیون و سایر رسانه‌های کشور به طور کامل در سکوت به‌سر می‌برند و ظاهراً حتی این اتفاق توسط مسئولان شرکت نفتی مربوطه نیز اطلاع‌رسانی نشده است. چه رسد به پی‌گیری حادثه و جریمه مدیران کاهل و پی‌گیری برای روند رسیدگی به حل معضل به‌وجود آمده در خلیج فارس.


یکسال و چند ماه پیش همین حادثه اتفاق افتاد و تلویزیون ایران و سایر رسانه‌های کشورمان بلافاصله پی‌گیر ماجرا شدند و دمار از روزگار خاطیان و مقصرین حادثه درآوردند و بلافاصله خواستار پاسخ‌گویی مسببین فاجعه شدند.


هردو اتفاق شبیه به هم است، ولی یکی در خلیج‌فارس در سواحل ایران، و دیگری در خلیج مکزیک در سواحل ایالات متحده.


اینکه چرا رسانه‌های ایرانی در واکنش به یک اتفاق در خلیجی در سمت دیگر کره زمین آن طور واکنش نشان می‌دهند، ولی درمقابل همان اتفاق در خلیج فارس سکوت می‌کنند، سوالی است که پاسخش (اگر پاسخ‌گویی داشته باشد) قابل تامل است.


جهت راهنمایی به پاسخ‌دهنده یا پاسخ‌دهندگان سوال فوق عرض می‌شود که فاجعه خلیج مکزیک صدها برابر وخیم‌تر از اتفاق روز شنبه در ایران بود، و بریتیش پترولیوم تحت فشار "رسانه‌های آمریکایی" تمامی هزینه‌های این فاجعه را تقبل کرد، رئیس‌جمهور آمریکا شخصاً در خلیج مکزیک شنا کرد و هم اکنون روزانه ده هزار لیتر نفت خام از خلیج مکزیک توسط بی پی تصفیه می‌شود.


آیا رسانه پر مخاطب ایرانی هست که ماجرا را پی‌گیری کند؟


منبع: الف