زمان : 15 Shahrivar 1390 - 22:57
شناسه : 38424
بازدید : 2197
نظارت راهبردي بر امور تعاونيهاي توليد روستايي به سازمان تعاون روستايي واگذار شد نظارت راهبردي بر امور تعاونيهاي توليد روستايي به سازمان تعاون روستايي واگذار شد

نظارت راهبردي بر امور تعاونيهاي توليد روستايي به سازمان تعاون روستايي واگذار شد


به منظور نظارت متمركز بر تشكل هاي تعاوني بخش كشاورزي، نظام بهره برداري و تشكلهاي سازمان جهاد كشاورزي به سازمان تعاون روستايي ملحق شد.


بنا به گزارش روابط عمومي سازمان تعاون روستايي استان يزد: به موجب حكم وزير جهاد كشاورزي مجموعه نظام بهره‌برداري و تشكلهاي بخش كشاورزي از سازمان جهاد كشاورزي منتزع و به سازمان تعاون روستايي ملحق شد. گفتني است اين مجموعه وظيفه هدايت، حمايت و نظارت بر تعاونيهاي توليد روستايي را برعهده داشت.


بر پايه اين گزارش هدف از الحاق اين مجموعه به سازمان تعاون روستايي يكپارچه سازي، حذف كاركردهاي موازي تشكلها و نظارت يكنواخت و متمركز بر تعاونيهاي بخش كشاورزي مي باشد. شايان ذكر است منبعد حسابرسي، آموزش و نظارت بر كليه مراحل تأسيس، راه اندازي و عملكرد اين تشكلها بر اساس ضوابط و مقررات سازمان تعاون روستايي انجام خواهد شد.


اين گزارش مي افزايد در استان يزد 20 شركت و يك واحد اتحاديه تعاونيهاي توليد روستايي فعال است. اين تعاونيها از سال 1376 با اساسنامه و عمليات مشابه شركتهاي تعاوني روستايي شكل گرفته و با داشتن 8115 نفر عضو، 175 روستا و 59553 هكتار از اراضي كشاورزي استان را تحت پوشش دارند.