زمان : 14 Shahrivar 1390 - 09:51
شناسه : 38367
بازدید : 2888
 تشکیل ستاد توانمند سازی دختران روستایی در محل فرمانداری یزد تشکیل ستاد توانمند سازی دختران روستایی در محل فرمانداری یزد

یزد"یزدفردا :دومین جلسه ستاد توانمند سازی دختران روستایی تشکیل شد.

  به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :در این جلسه که با حضور مشاور امور بانوان فرماندار واعضاء ستاد در محل فرمانداری یزد تشکیل شد راهکارهای مؤثر در جهت توانمند سازی دختران روستایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مشاور فرماندار   در امور بانوان هدف از این طرح را تعمیق و تبلیغ الگوها و آموزه های اسلامی توأم با سلامتی و نشاط وایجاد آمادگی برای پذیرش مسئولیتهای زندگی و ارتقاء سطح آگاهی های دختران روستایی در زمینه های بهداشت و تغذیه به جهت تأمین سلامت اجتماعی و آشنایی دختران نسبت به هویت ارزشمند خود بیان کردو افزود زنان و دختران نيمي از جمعيت جامعه بوده كه بايد از توانايي و خلاقيت آن‌ها در اداره امور كشور، و به تبع آن در استان و شهرستان استفاده نمود.

کفیل الناس: با توجه به اين‌كه دختران امروز، مادران فردا و پرورش‌‌دهندگان نسل‌هاي آينده هستند، سلامت روحي و رواني آن‌ها داراي اهميت زياد است.

وی در ادامه با بیان اینکه توانمندسازي دختران در جامعه روستايي  دربرگيرنده ارتقا توانايي و استعدادهاي آن‌ها در ابعاد مختلف آموزشي، فرهنگي، و اجتماعي است خاطر نشان کرد سلامت و شادابي اين قشر در تامين سلامت رواني اجتماع و خانواده‌ها موثر است.

مشاور فرماندار در امور بانوان از اقدامات مؤثر صورت گرفته دراین زمینه در شهرستان یزد را افزایش سطح آگاهی 600 نفر از دختران جوان شهرستان یزد از طریق برگزاری کارگاه آموزش مهارتهای زندگی با رویکرد دینی در زمینه های هنر ورزیدن ، مهارت کنترل خشم ، مهارت حل مسئله و ارتباط با خانواده و گفتگوی مؤثر در خانواده ،آموزش احکام به دختران و آموزش بهداشت و تغذیه برشمرد و تصریح کرد ارتقاء سطح آگاهی دختران روستایی از اهداف ستاد توانمند سازی دختران روستایی می باشد.

کفیل الناس در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که دراین زمینه فعالیت دارند از همه خواست تا با یک تعامل سازنده هر روز شاهد پیشرفت در اجرای طرح توانمند سازی دختران روستایی باشیم.

روابط عمومی