زمان : 14 Shahrivar 1390 - 09:13
شناسه : 38366
بازدید : 2046
جشنواره شعر و قطعات آئینی در یزد برگزار می شود جشنواره شعر و قطعات آئینی در یزد برگزار می شود

 جشنواره شعر و قطعات ادبی و آئینی با عنوان گلدسته های سپید به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در سه رشته شعر، نثر ادبی و داستان نویسی برگزار می شود.

 در رشته شعر، شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در 2 بخش شعر نو و شعر کلاسیک، در رشته نثر ادبی، ‌نثر شاعرانه دارای خیال، عاطفه و با رعایت موارد فنی ادبیاتی در خداکثر سه صفحه A4و در رشته داستانویسی به صورت داستان کوتاه و بلند در حداقل 10 و حداکثر 30 صفحه A4 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را با موضوعات آزاد، دینی، آئینی و انقلابی با تاکید بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، فضایل اخلاقی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز اماکن و مناسک دینی به ویژه مسجد و نماز به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 موضوع ویژه این جشنواره غدیر‌ و ‌امام علی(ع) می باشد و آثار راه یافته در زمینه غدیر‌ و ‌امام علی(ع) به مرحله کشوری نیز به صورت ویژه و جداگانه مورد بررسی و داوری قرار می گیرند.

  شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به داستان نویسی، شعر و ادبیات فارسی، حضور پر نشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت ها و عرصه های مختلف ادبی کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی، ولایی و انقلابی را از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

 آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیرخانه جشنواره (14 مهر) سال جاری می باشد و اسامی راه یافتگان به مرحله نهائی جهت شرکت در مراسم اختتامیه این جشنواره تا پایان وقت اداری (15 آبان) به اطلاع کلیه استان ها می رسد.