زمان : 14 Shahrivar 1390 - 07:27
شناسه : 38365
بازدید : 4087
مراسم قرعه کشی حج عمره شرکت کنندگان طرح ضیافت اندیشه دانشگاههای استان یزد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد مراسم قرعه کشی حج عمره شرکت کنندگان طرح ضیافت اندیشه دانشگاههای استان یزد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد

خبرنگار یزدفردا؛ این مراسم با حضور جمعی از اساتید دانشگاههای مختلف استان یزد در مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

در شروع این مراسم دکتر محمد حسین مسلمین ریاست واحد یزد ضمن خوشامدگویی به اساتید گفت : خدای را شاکریم که به ما توفیق عطا کرد که پس از 3 سال تلاش برای دانشگاه مسجدی ساخته شود و شاهد برگزاری چنین مراسمهای ارزشمندی در این مکان مقدس باشیم که جای تقدیر و تشکر از همه همکاران دارد.

وی ادامه داد : به حمدا... در سالهای بعد از انقلاب روز به روز پیشرفتهای علمی بیشتری نصیب کشور عزیزمان شده است و امروز، ایران اسلامی را به کشوری تبدیل کرده است که می تواند جلو هر ابر قدرتی بایستد و آنها آنقدر ضعیف شوند که دست به ترور شخصیت های علمی ما بزنند.

دکتر مسلمین افزود : این اقدام هدف کوتاه مدت آنهاست ولی در هدفهای بلند مدت خود بر روی مسائل علمی و اعتقادی اساتید و دانشجویان چشم دوخته اند، و این وظیفه ما دانشگاهیان است که به 2 نکته پیشرفت علمی بیشتر و توجه به مسائل علمی و فرهنگی توجه داشته باشیم، چرا که دشمنان ما دقیقاً بر روی علم زدایی و دین زدایی دانشگاه ها دست گذاشته اند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام متوسل رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاههای استان یزد در سخنرانی خود با اشاره به روایتی از حضرت رسول(س) گفت : اگر در دنیا یک سنت حسنه ای پایه گذاری شود و دیگران هم به آن عمل کنند ثواب و پاداش آن بدون هیچ کمبودی تا روز قیامت به هر دو طرف می رسد و در مقابل آن اگر کسی کار بدی را پایه گذاری کند نتیجه آن و کسانی که آن را انجام داده اند تا روز قیامت به هر دو می رسد.

حجت الاسلام متوسل ادامه داد : از جمله این سنت های ارزشمند حسنه که از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفت شکل دهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که آثار و برکت آن را هم می بینیم و از آن استفاده می بریم. همچنین از سنت های حسنه دیگری که از سوی مقام معظم رهبری پایه گذاری شد برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، برگزاری عمره اساتید و دانشجویان، برگزاری کلاسهای مختلف فرهنگی و ... است که به حمدا... نتایج ارزشمندی را نیز به همراه داشته است.

وی در پایان از دست اندرکاران برگزاری کلاسها و رؤسای واحدهای دانشگاهی تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر است در این مراسم اهداء گواهی دوره به چند تن از اساتید به صورت نمادین و قرعه کشی حج عمره برگزار شد که از بین اساتیدی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد شرکت کرده بودند آقایان و خانمها زهرا بوعلی، لیدا واعظ، محمد صادقی سرچشمه، لیلا بقایی پور، مژده آقایی، ابوالقاسم عاصی به عنوان نفرات اصلی و رضا حسینی راد، آسیه السادات مدرس سریزدی، لیلا دهقانی، حمید زارع به عنوان نفرات ذخیره اعلام شدند.