زمان : 14 Shahrivar 1390 - 01:10
شناسه : 38354
بازدید : 3646
ثبت نام از متقاضيان طرح ساماندهي مشاغل خانگي در بهاباد آغاز شد ثبت نام از متقاضيان طرح ساماندهي مشاغل خانگي در بهاباد آغاز شد

ثبت نام از متقاضيان طرح ساماندهي مشاغل خانگي در بهاباد آغاز شد


مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان بهاباد ضمن اعلام اين خبر افزود: از جمله فوايد اين نوع کسب و کار در منزل به ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن از جمله ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه‌هاي مربوط به اجاره کارگاه، و اياب و ذهاب و نيز افزايش درآمد خانواده، ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان نيز افزايش درآمد خانواده ... اشاره کرد.


"جماليان" همچنين تصريح کرد با تشکيل اين ستاد و اطلاع رساني در اين زمينه ثبت نام متقاضيان از اوايل مردادماه در اين شهرستان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.


وي با اشاره به استقبال نسبتا خوب مردم اين شهرستان گفت: پيش بيني مي‌شود با اطلاع رساني و تبليغات گسترده و بهتر، استقبال مردمي چندين برابر شود و نيز خاطرنشان ساخت اجرايي شدن اين طرح علاوه بر فوايد مذکور در احيا و گسترش بسياري از صنايع دستي که به دست فراموشي سپرده شده نقش بسزايي خواهد داشت.


"جماليان" همچنين به صنايع دستي قديمي چون: گيوه بافي، گيوه چيني، کاربافي، چادرشب بافي و... اشاره کرد که در گذشته‌اي نه چندان دور در اين شهرستان رواج داشته اما اکنون به دست فراموشي سپرده شده و اميد است با اجرايي شدن اين طرح دوباره احياء و ساماندهي شده و گسترش يابد.


وي با اشاره به اينکه در اين شهرستان مرکز آموزش فني و حرفه‌اي داير نشده گفت: از متقاضيان علاقه‌مند به شرکت در اين طرح که فاقد اين مدرک مي‌باشند آزمون عملي گرفته مي‌شود.