زمان : 12 Shahrivar 1390 - 15:53
شناسه : 38318
بازدید : 997
رئيس سازمان جهاد كشاورزي در ديدار از مركز خريد زيتون شاهديه رئيس سازمان جهاد كشاورزي در ديدار از مركز خريد زيتون شاهديه

رئيس سازمان جهاد كشاورزي در ديدار از مركز خريد زيتون شاهديه

توسعه و تقويت صنايع تبديلي و تكميلي زيتون در استان بيش از بيش احساس مي گردد

بنا به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: رئيس سازمان جهاد كشاورزي و يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد به همراه معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي و مدير سازمان تعاون روستايي استان از مركز خريد زيتون در شركت تعاوني روستايي ابرار شاهديه ديدن كردند. در اين ديدار دكتر ابرقويي گفت: خريد محصولات مازاد بر مصرف كشاورزان از اولويت هاي بخش كشاورزي است. وي فروش محصول و دلگرمي كشاورزان را لازمه تداوم توليدات كشاورزي عنوان كرد و اظهار داشت زيتون به عنوان يك محصول جديد و نوپا در استان است و گسترش صنايع تبديلي و تكميلي اين محصول و بازاررساني محصولات فرآوري شده بيش از پيش احساس مي گردد.

در اين ديدار مدير سازمان تعاون روستايي گزارشي از روند فعاليت شركت در زمينه خريد محصول زيتون و اقدامات صورت گرفته ارائه كرد. مرشدي با اشاره باينكه 4 مركز در شهرستانهاي اردكان، مهريز، تفت و يزد در حال خريد زيتون مازاد بر مصرف كشاورزان هستند، خواستار مساعدت سازمان جهاد كشاورزي در زمينه پياده سازي صنايع تبديلي و تكميلي اين محصول در استان شد.

لازم بذكر است در استان يزد قريب 2000 هكتار زير كشت زيتون است كه 800 هكتار آن بارور بوده و بطور متوسط 1134 كيلوگرم در هكتار برداشت مي شود. اضافه مي نمايد كار خريد زيتون از اوايل شهريور ماه جاري آغاز گرديده و تا كنون 3000 كيلوگرم زيتون خريداري شده است.

روابط عمومي سازمان تعاون روستايي