زمان : 09 Shahrivar 1390 - 02:23
شناسه : 38256
بازدید : 3596
کلنگ زنی و افتتاح پروژه های عمرانی با حضور  نماینده مردم اردکان به بخش عقدا کلنگ زنی و افتتاح پروژه های عمرانی با حضور نماینده مردم اردکان به بخش عقدا

یزدفردا :دفتر نماینده مردم اردکان:نماینده مردم اردکان در بازدیدی از بخش عقدای این شهرستان،ضمن کلنگ زنی دو سالن ورزشی در روستاهای هفتادر و مزرعه نو و بوستان بزرگ شهر عقدا، یک طرح آبرسانی را افتتاح و از نزدیک از مراحل احداث مرکز پیام نور عقدا بازدیذ نمود.دراین بازدید ها که فرماندار و جمعی از روسای ادارت شهرستان اردکان نیز حضور داشتند،ابتدا کلنگ احداث سالن ورزشی چند منظوره روستای هفتادر عقدا به زمین زده شد.

محمدرضا تابش در جمع مردم و اعضای شورای اسلامی این روستا گفت: ماه مبارک رمضان با همه فضایل و برکاتش رو به پایان است و ان شاءا.. توانسته باشیم ره توشه ای از این ماه شریق برای انجام صحیح مسئولیتهای فردی و اجتماعی مان برگیریم.

نماینده مردم اردکان با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و گرامیداشت هفته دولت،به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن اشاره کرد و افزود: بی شک رسیدگی به مسائل و نیازهای مردم و فراهم آوردن بستر لازم برای آسایش آنان وظیفه همه مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس مشارکت در احداث این سالن ورزشی که در جهت پاسخ به نیاز قشر جوان و علاقمندان به ورزش در این روستا است را از جمله مواردی دانست که ادای وظیفه به جوانان و توجه به خواستهای آنها را متجلی می سازد و تصریح کرد:از مدیرکل تربیت بدنی استان نیز می خواهم تا با توجه به فراهم بودن اعتبار اولیه جهت احداث این پروژه،پیش بینی بودجه لازم را در جهت تکمیل آن انجام دهد تا ان شاءا.. یکساله این پروژه برای بهره برداری آماده گردد.

فرماندار اردکان نیز با اشاره به صنعتی شدن شهرستان اردکان، نیاز به شادابی و پویایی در زندگی را یاداور شد و در این رابطه ورزش را در ایجاد یک زندگی سالم تر و بانشاط تر مهم خواند.

احمد کمالی با گرامیداشت هفته دولت ، از اقدامات ارزنده دولتمردان در رشد و توسعه کشور بخصوص در عرصه ورزش تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر است با کلنگ زنی این پروژه با اعتبار اولیه تامین شده به میزان 70 میلیون تومان، مقرر گردیده ظرف مدت یکسال سالنی با زیربنای 1150 متر مربع در روستای هفتادر عقدا احداث گردد.

نماینده مردم اردکان همچنین در جمع مردم و مسئولان روستای مزرعه نو نیز حضور یافت و کلنگ احداث یک سالن ورزشی چند منظوره را در این روستا به زمین زد.

محمدرضا تابش در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم این روستا و توصیه به خود و مردم جهت بهره گیری از آموزه های ماه رمضان و بکارگیری آن در طول سال،از دیانت، پایبندی به اصول اسلامی و تعهد مردم روستای مزرعه نو به نیکی یاد نمود و از آنها طلب دعای خیر برای مسئولان جهت به ایفاء وظایفشان نمود.

تابش همچنین با اشاره به شهدای دولت و هفته گرامیداشت دولتمردان اظهار داشت: گرچه از دست دادن چنین عزیزانی خسرانی بزرگ برای کشور است، ولی خون شهدا انقلاب ما را بیمه کرد و ما مسئولان نیز اگر خود را انقلابی و مکتبی می دانیم ، در دوره گذرای خدمتگزاری به مردم باید نهایت تلاش خود را در جهت رفاه حال و آسایش این مردم که ولی نعمتان ما هستند بکار بندیم.

نماینده مردم اردکان ، تعامل ، تفاهم و ابراز نظرات و انتقادات بر پایه ادب و خویشتن داری را منش خود در رایزنی با مسئولان در سطوح مختلف دانست و از همه مدیران در سطح کشور و استان که تعامل خوبی را در شکل گیری روند توسعه شهرستان اردکان داشته اند تشکر نمود

شایان توجه است با اغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای مزرعه نو با اعتبار اولیه 120 میلیون تومان و زیربنای 1200 متر مربع ، پیش بینی می شود این پروژه در مجموع با اعتبار 200 میلیون تومان ظرف مدت یکسال به بهره برداری برسد.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر،احداث این سالن ورزشی را از درخواستهای مردم روستای مزرعه نو دانست که بحمدا.. امروز این انتظار محقق گردیده است.

احمد کمالی همچنین با اشاره به عمران و آبادانی روستاهای شهرستان اردکان از پیگیریهای آقای تابش در اختصاص اعتبارات مناسب برای دهیاریهای شهرستان تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد با تلاش ایشان تتمه اعتبار باقیمانده نیز بزودی به حساب دهیاریها واریز گردد.

همچنین کلنگ احداث بوستان بزرگ شهر عقدا نیز در مراسمی با حضور نماینده مردم اردکان،فرماندار اردکان،مسئولان، مردم و اعضای شورای اسلامی شهر عقدا به زمین زده شد.

نماینده مردم اردکان در این مراسم با اشاره به قرار گرفتن در روز پایانی ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از برکات این ماه در جهت تطهیر جسم و جان ، و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر بعنوان روزی که ان شاء ا.. با قبولی عبادات ، تولد و حرکت جدیدی در عرصه اجتماعی ظاهر گردد ، از مقام شهیدان رجایی و باهنر تجلیل نمود و با تبریک هفته دولت به همه دولتمردان گفت: انقلاب اسلامی ما بر دوش مردم بنا نهاده شده و باید قدر نعمت چنین مردمی را بدانیم و خدمت به انها را یک عبادت تلقی نمائیم ، اگر چنین نگرشی در بین همه مسئولان حاکم گردد ، از اقداماتی که موجب ناراحتی و تکدرخاطر مردم شود پرهیز و درعوض حل مشکلات انان با سرعت مناسب انجام می گیرد و قطعا این امر دلبستگی بیشتر انان به نظام و آرمانهای والای انقلاب اسلامی و امام راحل را موجب خواهد شد.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: اگر امروز می بینیم که دولتهای مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران در تعامل خوبی با مردم هستند و خدمت به آنها را باعث افتخار خود می دانند ، به این علت است که مسئولین از جنس مردم و برخاسته از بطن جامعه می باشند.بنابراین گرامیداشت هفته دولت به نوعی تجلیل از مردمی است که در راه انقلاب اسلامی از بذل جان و مال خویش فروگذار نکرده و مسئولان خودم را به جامعه تحویل داده اند.

لازم به توضیح است این بوستان در زمینی به مساحت 2 هکتار و شامل فضای سبز،آبنما،فضای بازی کودکان و غیره می باشد که با پیگیری انجام شده توسط نماینده مردم اردکان ،یک میلیارد ریال جهت احداث آن منظور شده است.

نماینده مردم اردکان از ساختمان در دست احداث دانشگاه پیام نور واحد عقدا نیز بازدید نمود و از نزدیک روند احداث این مرکز اموزشی را مورد بررسی قرار داد.

عضو هیات امنای دانشگاه یزد در این بازدید با اشاره به مزیتهای نسبی شهرستان اردکان در زمینه های مختلف، با توجه به مهیا بودن بسترهای لازم، توسعه مراکز آموزشی را یکی از رئوس برنامه های شهرستان ذکر کرد و اظهار امیدواری نمود این واحد دانشگاهی بتواند با بهره گيري از پتانسيل هاي خوب موجود، در انجام رسالت خود موفق باشد.در ادامه مدیر این پروژه گزارشی از روند پیشرفت کاری این ساختمان را ارائه کرد .

دانشگاه پیام نور واحد عقدا با چهار رشته مدیریت اجرایی،بازرگانی، پروژه و حسابداری از مهرماه سالجاری دانشجو می پذیرد.

همچنین در مراسمی پروژه تامین آب منطقه کوشک آباد عقدا به بهره برداری رسید.

نماینده مردم اردکان آب را یکی از مهم ترين عوامل توسعه در هر كشور ذکر کرد و افزود: كشور ما به دليل نازل بودن ريزش هاي جوي و نامناسب بودن پراكنش آن، در زمره كشورهاي خشك و نيمه خشك قرار دارد که به همین خاطر استفاده بهینه از منابع آبی موجود بسیار حائز اهمیت است.

تابش اجرای پروژه های انتقال اب را بخشی از مدیریت و بهره وری منابع ابی و راهی برای حفظ و احیای بخش کشاورزی برشمرد.

این پروژه شامل حفاری و تجهیز چاه،برقرسانی و انتقال آب به طول دو کیلومتر و با اعتبار 73 میلیون تومان می باشد و باعث گردیده تا 60 هکتار از باغات انار عقدا که در آستانه خشکیدگی کامل قرار گرفته بود، احیا گردد.