زمان : 09 Shahrivar 1390 - 00:12
شناسه : 38243
بازدید : 3679
مهندس فرهمند:  دولت با توسعه آبیاری تحت فشار، در کشاورزی نمره قبولی گرفت مهندس فرهمند: دولت با توسعه آبیاری تحت فشار، در کشاورزی نمره قبولی گرفت

فرهمند:


دولت با توسعه آبیاری تحت فشار، در کشاورزی نمره قبولی گرفت

نایب رئیس کمیسون کشاورزی مجلس با بیان این که در یک‌سال گذشته اقدام‌های مناسبی در حوزه کشاورزی انجام شده است، گفت: افزایش اعتبار برای اجرایی شدن طرح‌های آبیاری تحت فشار، شاخص‌ترین فعالیت دولت در حوزه کشاورزی در یک‌سال گذشته بوده است.


"کاظم فرهمند" با بیان این که افزایش اعتبار برای اجرایی شدن طرح‌های آبیاری تحت فشار شاخص‌ترین فعالیت دولت در یک‌سال گذشته در حوزه کشاورزی بوده است، تصریح کرد: در یک‌سال گذشته اقدام‌های مناسبی در حوزه کشاورزی انجام شده است که لوله‌گذاری برای انتقال آب و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.


نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در یک‌سال گذشته ضعف‌هایی در حوزه کشاورزی وجود داشته است، یادآور شد: افزایش بهای علوفه و عدم پیگیری برای کاهش آن از جمله ضعف‌های موجود در حوزه کشاورزی است.

افزایش نیافتن بهای شیر به دنبال افزایش قیمت علوفه یکی از مشکل‌های حوزه کشاورزی و دامداری در یک‌سال گذشته بوده است


وی با تأکید بر این که افزایش نیافتن بهای شیر به دنبال افزایش قیمت علوفه یکی از مشکل‌های حوزه کشاورزی و دامداری در یک‌سال گذشته بوده است، یادآور شد: هم‌اکنون همه دامداران با مشکل اساسی روبه‌رو هستند و اگر این مشکل برطرف نشود، همه زحمت‌های ۳۳ ساله دامداران برای توسعه و تجهیز دامداری‌ها از میان می‌رود.


فرهمند با یادآوری این که عدم تخصیص اعتبار به مرغ‌داری‌ها و گلخانه‌ها در آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از مشکل‌های موجود در حوزه کشاورزی بود، گفت: با توجه به اقدام‌های انجام شده و تخصیص اعتبار برای این بخش‌ها این مشکل برطرف شده است.


این نماینده مردم در مجلس هشتم، ناتوانی کشاورزان مناطق آسیب‌دیده از خشک‌سالی را در بازپرداخت تسهیلات، از جمله مشکل‌های موجود در حوزه کشاورزی در یک‌سال گذشته خواند و افزود: مسئولان اجرایی باید هر چه سریع‌تر با حمایت‌های خود، این مشکل را برطرف کنند.


نمره کشاورزی دولت ۱۶ است


نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: نمره عملکرد یک‌سال گذشته دولت در حوزه کشاورزی از ۲۰ نمره ۱۶ است.


منبع: خانه ملت