زمان : 07 Shahrivar 1390 - 14:44
شناسه : 38171
بازدید : 2650
آیت الله ناصری دردیدار با مدیران و اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد:مشکل امروز کشور ما علم نیست مشکل ما تعقل درست و صحیح در علوم  است آیت الله ناصری دردیدار با مدیران و اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد:مشکل امروز کشور ما علم نیست مشکل ما تعقل درست و صحیح در علوم است

یزدفردا : آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد  دردیدار با مدیران و اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد::من در کمک و بنای اولیه دانشگاه آزاد اسلامی یزد مؤثر بوده ام


به گزارش یزدفردا؛ طی نشست مشترکی، مدیران و اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد با حجت الاسلام ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این مراسم که در 7 شهریور در دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه برگزار شد، دکتر محمد حسین مسلمین رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ارائه گزارش از تاریخچه و موفقیت های دانشگاه پرداخت و گفت : واحد یزد با هدیه پر برکت امام راحل(ره) راه اندازی و امروز با حدود 9 هزار دانشجو به فعالیت علمی پژوهشی فرهنگی خود از مقطع کاردانی تا دکتری ادامه می دهد.

دکتر مسلمین با اشاره به فعالیت های علمی پژوهشی دوران انقلاب و پیش از انقلاب گفت : اگر به آموزش عالی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نگاه کنیم می بینیم که بعد از انقلاب گامهای بسیاری برداشته و امکان تحصیل در تمامی مقاطع مختلف علمی میسر شده است، امام در قبل از انقلاب برای کسب مدارج ابتدایی نیز باید دانشجویان را به خارج از کشور می فرستادیم.

دکتر مسلمین در پایان ضمن تبریک انتصاب آیت ا... ناصری به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، اظهار امیدواری نمود حضور ایشان باعث خیر و برکت دوچندان در استان یزد شود.

در ادامه حجت الاسلام ناصری امام جمعه یزد نیز در صحبتهای خود با اشاره به تأسیس واحد یزد و زحماتی که برای آن کشیده شده است گفت: به حمدا... دانشگاه آزاد اسلامی یزد رشد خوبی داشته است و من نیز در کمک و بنای اولیه این واحد دانشگاهی موثر بوده ام.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=381714.jpg

وی ادامه داد : امروز این دانشگاه رشد خوبی داشته است و هر روز هم بهتر می شود و این موفقیت نشان دهنده این است که  زحمت بسیار کشیده شده است.

آیت ا... ناصری ادامه داد : علم ذاتاً ارزشمند است، اما علمی که بر رشد معنوی انسان کمک کند ارزش بیشتری دارد، علم اگر در رسیدن به کمال مطلق باشد ارزش آن بسیار بالاست چرا که علما می گویند بالاترین علم، علم به توحید است، چون علم خداشناسی انسان را به کمال و هدف اصلی می رساند.

امام جمعه یزد افزود : علوم دارای درجات مختلف هستند، برخی فقط دنیوی هستند که دارای ارزش کمتری نسبت به علوم توحیدی هستند، اما علوم توحیدی انسان را به سعادت دنیا و آخرت می رساند.

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد : اگر در تربیت علمی دانشجویان هدف رسیدن به کمال انسانی باشد زحمات ما به نتیجه می رسد اما اگر صرفاً به آموزش علوم تجربی روز دنیا باشد کم اثر خواهد بود.

نامبرده در پایان گفت : مشکل امروز کشور ما علم نیست مشکل ما تعقل، تحلیل، تفکر و تدبیر درست و صحیح در علوم  است که باید بستر ایجاد آن را بیشتر فراهم کنیم.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=381714.jpg