زمان : 07 Shahrivar 1390 - 10:05
شناسه : 38169
بازدید : 4155
هفته دولت:مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد خبر داد :کسب  مقام دوم استان یزد در اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی در کشور هفته دولت:مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد خبر داد :کسب مقام دوم استان یزد در اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی در کشور

هفته دولت:مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد خبر داد :کسب  مقام دوم استان یزد در اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی در کشور


یزدفردا :مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از کسب مقام دوم اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی و تثبیت شن های روان در کشور خبر داد .


محمد رضا عالم  افزود بدنبال ارزیابی عملکرد ادارات کل منابع طبیعی کشور و بنا به اعلام سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور این اداره کل موفق به کسب رتبه دوم ملی در اجرای طرح های بیابان زدایی و تثبیت شن های روان شده است .


وی اجراي 300 هكتار نهالكاري و 2352 هكتار آبياري و مراقبت از عرصه هاي احياء شده در سال گذشته در شهرستان هاي بافق ، ميبد ، ابركوه ، طبس، اردكان ، خاتم و صدوق را جمله اقدامات انجام شده در این بخش ذکر کرد .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=381692.jpg

وی همچنین خاطر نشان ساخت این اداره کل در ارزیابی عملکرد در بخش طرح برنامه نیز حائز رتبه دوم کشوری و در بخش روابط عمومی نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است .


وی معرفی استان یزد به عنوان یکی از 5 استان برتر کشور در امر ممیزی اراضی و اخذ سند به نام دولت در بیش از 98 درصد از مساحت استان را یکی دیگر از افتخارات این اداره کل بر شمرد .


عالم گفت امسال به مناسبت هفته دولت .افتتاح 11 طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 590 میلیون ریال با هدف بهره برداری بهینه از منابع آب و مقابله با خشکسالی به بهره برداری رسید .


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت طراحی و اجرای 12 پارک بزرگ بعضا با مشاركت مردم و صاحبان صنايع و معادن و با هدف افزایش فضای تفرجگاهی و توسعه فضای سبز استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش جنگل کاری است .


عالم همچنین گفت با تهیه و اجرای طرح کمربند حفاظتی همکاری شورای حفاظت منابع طبيعي استان زمینه مقابله با پدیده زمین خواری فراهم شده است .


http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=381692.jpg