زمان : 07 Shahrivar 1390 - 01:35
شناسه : 38165
بازدید : 2406
مشکیان دبير شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث‌ فرهنگي کشور: رسانه‌ها در جايگزيني صنعت گردشگري به جاي نفت نقش راهبردي دارند مشکیان دبير شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث‌ فرهنگي کشور: رسانه‌ها در جايگزيني صنعت گردشگري به جاي نفت نقش راهبردي دارند

مشکیان دبير شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث‌ فرهنگي کشور: رسانه‌ها در جايگزيني صنعت گردشگري به جاي نفت نقش راهبردي دارند

تهران- دبير شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث‌ فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري گفت: رسانه‌ها نقشي راهبردي در جايگزيني صنعت گردشگري به جاي صنعت نفت و توسعه توريسم داخلي و خارجي كشور دارند.

رسانه‌ها در جايگزيني صنعت گردشگري به جاي نفت نقش راهبردي دارند

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا،  محمدعلي مشكيان  روز يكشنبه در نشست شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري كه با حضور مديران مسوول و سردبيران نشريات تخصصي اين حوزه تشكيل شد، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در پروسه رونق توريسم داخلي و خارجي و احياي ميراث ‌فرهنگي و صنايع‌ دستي كشور نقشي راهبردي است و عدم همراهي يا كم ‌كاري آن‌ها در انجام اين تكليف ملي صدمات جبران‌ناپذيري بر جاي مي‌گذارد.

مشكيان با اشاره به اقبال عمومي و علاقه ايرانيان به مقولات ميراث‌ فرهنگي و گردشگري كشور، تاكيد كرد: در بيان نقطه ضعف‌هاي موجود در اين حوزه، همين بس كه از ميان سه هزار و 79 نشريه در حال انتشار كشور هم اينك تنها 11 نشريه به صورت تخصصي به موضوعات ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مي‌پردازند در حالي كه اين آمار در حوزه‌هايي مانند ورزش به 542 و سينما به 145 مورد مي‌رسد، ضمن اينكه هم‌اينك برخي روزنامه‌هاي عمومي ما صفحه اختصاصي ميراث و گردشگري ندارند در حالي كه موضوعات دم دستي‌تر، از صفحات اختصاصي برخوردارند.

وي با اشاره به اينكه در حوزه رسانه‌هاي ديداري و شنيداري نيز وضع بهتر نيست، يادآور شد: در حالي كه در كشورهاي همجوارمان چندين شبكه راديويي و تلويزيوني به صورت 24 ساعته مشغول پخش برنامه‌ از جاذبه‌هاي تاريخي و توريستي خود هستند ما حتي هنوز يك شبكه راديويي اختصاصي در اين زمينه نداريم.

مشكيان زمينه‌سازي براي توسعه رسانه‌اي در عرصه ميراث‌فرهنگي و گردشگري را به عنوان هدف اصلي تشكيل شوراي راهبردي رسانه ذكر كرد و گفت: فعاليت اين شورا با حضور منتخبان رسانه‌ها، نشان از احترام سازمان به جايگاه رسانه‌ دارد.

سخنگوي شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، آسيب‌شناسي و تعامل دو سويه رسانه‌ها و اين سازمان را جز دستوركار‌هاي اصلي شوراي راهبردي با حضور منتخبان اصحاب رسانه و ارائه راهكار به معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي عنوان و اظهار اميدواري كرد كه با سمت‌دهي درست و حمايت‌هاي سازمان ميراث‌فرهنگي توسط اين شورا از رسانه‌ها، بر اساس عملكرد كيفي‌شان، به سياست‌زدايي و تخصص‌گرايي در اين حوزه كمك شود.

بر اساس اين گزارش در ادامه اين نشست نمايندگان رسانه‌هاي گروهي حاضر در شورا به بيان مسايل مربوط به كار خبري در حوزه‌هاي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري پرداخته و دغدغه‌هاي خود را با مشاور عالي رئيس سازمان و معاون گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي در ميان گذاشتند.

 اميد غياثوند  نماينده خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در اين نشست اظهار داشت: خبرگزاري ايرنا با سابقه اي نزديك به يك قرن در 70 مركز داخلي استان ها و 30 دفتر خارجي ظرفيت مطلوبي براي اطلاع رساني و رونق صنعت گردشگري دارد.

دبير گروه فرهنگي ايرنا افزود: تاكنون خبرگزاري جمهوري اسلامي سعي كرده در قالب گزارش ، تحليل ، يادداشت ، مقاله و خبر سهم بسزايي در رشد صنعت گردشگري داشته باشد.

وي در خاتمه اظهار اميدواري كرد تا مسوولان و مديران سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري با تعامل هر چه بيشتر با اصحاب رسانه زمينه رشد و شكوفايي صنعت گردشگري در كشور را مهيا سازند.