زمان : 07 Shahrivar 1390 - 00:14
شناسه : 38152
بازدید : 1861
هفته دولت:سامانه جدیدگند زدائی آب شرب ابرکوه به بهره برداری رسید هفته دولت:سامانه جدیدگند زدائی آب شرب ابرکوه به بهره برداری رسید

سامانه جدیدگند زدائی آب شرب ابرکوه به بهره برداری رسید

مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه گفت: سامانه جدیدگندزدائی آب شرب شهر ابرکوه با نصب سه دستگاه یونیت REDO 500 A در هفته دولت به بهره برداری رسید.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: سید محسن پورسید در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی هفته دولت و در گفتگو با خبرنگار ما زمان شروع اجرای این پروژه را اسفند ماه سال 89 و میزان اعتبار هزینه شده را نیز دو میلیارد ریال ذکر نمود.

پور سید افزود: با اجرای این طرح 30 هزار نفر از جمعیت شهری ابرکوه تحت پوشش قرار می گیرند.

پور سید در مورد لزوم ایجاد این سامانه گفت: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیائی خاص خود یکی از کشورهای کم آب محسوب می شود و هم اکنون از لحاظ نیاز به آب شرب در رده کشورهای بحرانی قلمداد می گردد و مدیریت بهینه منابع آبی از مهمترین مسائل مورد توجه در کشور است.

وی افزود: مهمترین بخش فرآیند تصفیه آب، بخش گند زدائی است و یکی از مهمترین سیستم های کنونی مورد استفاده در ایران سیستم کلر زنی است که با وجود تمام مشکلات، معمول ترین سیستم گند زدائی در کشور محسوب می شود.

وی در مورد سیستم جدید REDO اظهار داشت: این سیستم بر خلاف روش های کلر زنی که دارای کلر آزاد باقیمانده بسیار پایدار و طولانی مدت است و با توجه به این که در این روش به هیچ نوع ماده یا اضافه کننده شیمیائی احتیاج نیست، هیچ گونه محصول جانبی یا نهائی خطرناکی نیز تولید نمی شود.

پور سید در مورد مزایای این سیستم یادآور شد: تأمین آب سالم و قابل شرب در خانه ها حتی با وجود فرسودگی و آلودگی لوله های شبکه آبرسانی و جلوگیری از تولید آهک در شبکه های آب شیرین از جمله برخی از مزایای این سیستم است.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=3815289.jpg