زمان : 06 Shahrivar 1390 - 22:56
شناسه : 38142
بازدید : 5938
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد:سیاست استان، حرکت بر مبنای سياستهاي ابلاغي رهبرمعظم انقلاب،برنامه هاي دولت و اسناد توسعه اي استان است معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد:سیاست استان، حرکت بر مبنای سياستهاي ابلاغي رهبرمعظم انقلاب،برنامه هاي دولت و اسناد توسعه اي استان است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد:

سیاست استان، حرکت بر مبنای سياستهاي ابلاغي رهبرمعظم انقلاب،برنامه هاي دولت و اسناد توسعه اي استان است


دومین نشست کارگروه تحول اداری، بهره وری و فناوری اطلاعات استان یزد به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، عباسعلی رضایی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت خواستار ارائه گزارش خدمات عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار در استان دارالعباده یزد توسط مدیران دستگاههای اجرایی شد.


وی همچنین ضمن بزرگداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام دولت، با اشاره به نقش مهم و اساسی شهیدان رجایی و باهنر در مقطع حساس کشور گفت: این شهیدان بزرگوار در آن مقطع حساس و کوتاه، گامهای ارزشمندی را در جهت توسعه و تعالی میهن عزیز اسلامی و یاری رساندن به قشر محروم جامعه برداشتند که الگویی ماندگار برای همه دولتمردان است.


رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات قابل تقدیر اداره کل پست استان یزد گفت: این اداره کل خدمات ارزشمند و خوبی را در سطح استان ارائه کرده و می تواند خدمترسانی خود را در همه زمینه گسترش دهد.


وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری اداره کل پست استان یزد، آن را نشانه ای از تلاشها و فعالیت های سازنده و مستمر مدیریت و کارکنان این نهاد ارزیابی کرد و اظهار داشت: خدماتی که از سوی پست ارائه می شود می تواند نقش موثری در کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از زمان برای اقشار مختلف مردم داشته باشد، ضمن آن که گسترش خدمات پستی و اقبال بیشتر مردم از آن، زمینه کاهش ترافیک و آلودگی محیط زیستی را فراهم می آورد. رضایی همچنین اهمیت جایگاه خدمات پستی در کاهش هزینه های گوناگون، بخصوص بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را یادآور شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد بر آگاهی دهی و اطلاع رسانی بیشتر از خدمات این نهاد به مردم تاکید کرد.


رضایی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در سال جاری، به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این رابطه پرداخت و گفت: از آنجا که سطح بندی صورت گرفته در این جشنواره، ملاک عمل برنامه ریزی های بعدی برای دستگاههای اجرایی خواهد بود لازم است تا همه دستگاهها ضمن ارائه مستندات لازم در این رابطه، نهایت همکاری و همراهی را با دبیرخانه جشنواره به عمل آورند.


وی ضمن قدردانی از خدمت رسانی سازنده نهادها به مردم شریف استان یزد، دستگاههای اجرایی استان را دستگاههایی پویا و پرتلاش عنوان و از عملکرد آنان ابراز رضایت کرد.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به این که در جشنواره امسال از دستگاههای برگزیده بر مبنای شاخص های عمومي و اختصاصي،دولت الکترونیک، ساماندهی نیروی انسانی و خدمات رسانی و تکریم ارباب تقدیر خواهد شد ادامه داد: تقدیر از دستگاهها در شاخصهای اختصاصی، واحدهای شهرستانی برگزیده و همچنین تقدیر از دستگاههایی که در سطح کشور حائز رتبه های برتر شده اند از دیگر برنامه های جشنواره امسال خواهد بود.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث انتقال نیروی انسانی متقاضی انتقال از پایتخت، گفت: با اقدامات صورت گرفته، اکثریت افراد متقاضی که در این رابطه در استان یزد ثبت نام کرده بودند، مراحل کار انتقال خود را به پایان رسانیده اند و سایر موارد نیز در دست پیگیری و اقدام است.


وی با بیان این که تاکنون زمینه انتقال بالغ بر 170 نفر از افراد متقاضی برای استان یزد فراهم آمده است از اقدام خوب و مناسب دستگاه هاي مرتبط با بحث انتقال در این رابطه قدردانی کرد.


رضایی با بیان این که سیاست مدیریت ارشد استان، حرکت بر مبنای سياستهاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول اداري ، برنامه هاي دولت در اين زمينه و اسناد توسعه، برنامه ریزی و تدبیر است، از تاکید و پیگیری مجدانه استاندار یزد در این رابطه قدردانی کرد.


وی در پایان با مروری بر پیش نویس فهرست برنامه های عملیاتی کارگروه تحول اداری، بهره وری و فناوری اطلاعات استان در سال جهاد اقتصادی، بر تکمیل سند تحول اداری استان تاکید کرد.


مدیرکل پست استان یزد در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در بحث بهره وری پرداخت.


محمد حسین عطارزاده با بیان این که در استان یزد مجموعا 291 واحد پستی دولتی و غیر دولتی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند اظهار داشت: از این تعداد، 22 واحد شهری دولتی، 63 واحد شهری غیر دولتی (دفاتر خدمات ارتباطی)، 58 واحد روستایی غیردولتی(نمایندگیها) و 148 واحد ICT روستایی می باشند.


وی با اشاره به این که 248 صندوق پستی شهری در استان فعال می باشد ادامه داد: همچنین 137 صندوق پستی روستایی و 910 صندوق پستی شخصی در استان یزد در حال فعالیت می باشند.


عطار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش بهره وری در ارتقاء وضعیت خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: اصلاح فرایندهای اختصاصی و مشترک، مکانیزه کردن سیستم اداری و مالی، نصب و راه اندازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری، برگزاری دوره های تخصصی برای آشنایی کارکنان با خدمات جدید پستی، راه اندازی کمیته صرفه جویی و بهره وری، کاهش سفرهای غیر ضرور شهری و روستایی، گسترش سرویس پست مستقیم و ... از جمله اقداماتی است که برای افزایش بهره وری در شرکت پست استان صورت گرفته است.


وی در پایان با اشاره به قابلیت های بالای پست برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و دستگاههای دولتی، بر استفاده بهینه از توانمندی های این شرکت تاکید کرد.


گفتنی است شرکت پست استان یزد با 325 نیروی انسانی در حال فعالیت است.


در ادامه این نشست رئیس گروه تشکیلات و نوسازی اداری یزد به ارائه گزارشی از نحوه ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان و شیوه برگزاری جشنواره شهید رجایی در سال جاری پرداخت.


هدایت کارگر با اشاره به این که ارزیابی دستگاههای اجرایی استان بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی تعیین شده، صورت پذیرفته است اضافه کرد: در مجموع 104 دستگاه برای ارزیابی فراخوانده شده اند که از این تعداد بیش از 80 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته اند.


وی از برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی و سطح بندی دستگاههای اجرایی ارزیابی شده در سه سطح عالی، خوب و متوسط به عنوان برنامه های آتی گروه تشکیلات و نوسازی اداری استان خبر داد.


در ادامه این نشست اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.