زمان : 17 Azar 1385 - 23:20
شناسه : 3806
بازدید : 6193
همان مي نمود كه بود (یادی از مرحوم اصلانی ) همان مي نمود كه بود (یادی از مرحوم اصلانی )

یزدفردا :مطلبی از وبلاک صهبا که دوست ارجمند اقای علی اکبر جعفری ندوشن از اصلانی رئیس فقید شورای شهر یزد یادی نموده و به ذکر خصوصیات بارز آن مرحوم اشاراتی شده که باید ملاک انتخاب اعضای جدید شورای اسلامی شهر باشد بد نیست با هم مرور کنیم

 

 

همان مي نمود كه بود
خبر درگذشت مرحوم اصلاني ، رئيس شوراي شهر يزد ،تأثر و تامل فراوني بر انگيخت . سابقه همكاري موقتي كه از باب مشاور در شوراي شهر با اين مرد پاك نهاد داشتم ،دريغ داشت كه به ياد او ذكر نام و سخني نرود .

آن مرحوم به حق از مردان پر تلاش و سابقه مندي در مديريت امور شهري بود و به نيكي بر بسياري از ظرائف و دقايق امور اداري و اجرايي شهر اشراف داشت .به ياد دارم كه گاهي حتي در پاره اي از جلسات متن برخي از آيين نامه ها و بخشنامه هاي چند دهه پيش را به دقت فرا مي خواند و اين آگاهي و تسلط بر ضوابط و مقررات در شوراي شهر موجب اغتنام بسيار بود .

دقت و مراقبت وي در حفظ بيت المال و انجام كليه امور حسب ضوابط دقيق اداري و تقيد وافر بر اجراي قوانين از او سيماي كارگزاري قانون گرا و احترام برانگيز برابر اين دانش آموخته حقوق ترسيم مي كرد .

مرحوم اصلاني به رغم تنگ خلقي هايي كه بدان متهم مي شد ،همواره از چنان طينت پاك و صفاي باطني برخوردار بود كه هرگز غبار كينه و ملال دلخوري به دل راه نمي داد و غيظ و غضب ناگهاني را به دلجويي و ملاطفتي فراموش ناشدني تبديل مي ساخت .

او كه از سلامت نفس در خور ستايشي برخوردار بود هرگز در صدد بهره گيري از موقعيت هايي كه حسب اعتماد شهروندان و يا اولياء امور به وي اعطا مي شد بر نيامد .زندگي ساده و بي آلايش و پرهيزكاريش از همه عوامل جاه طلبي و نفس پروري حكايت درس آموزي است براي بسياري از آنان كه از كوچك ترين موقعیتهاي اجتماعي پلكان شهرت طلبي و ثروت اندوزي بنا مي كنند .

نكته آخر آنكه مرحوم اصلاني به شدت از بليه مخرب دورويي و چند چهره بودن در جامعه و گاهي در ميان پاره اي متوليان امور ابراز ناخرسندي مي كرد و با آنكه آگاهي از نسبت هاي نارواي اهل ظاهر بر كنار نمي ماند ،هرگز جامه عمل خود را به آلودگي ريا و دورويي ملوث نكرد و همواره همان مي نمود كه بود .خدايش رحمت كند .

منبع :وبلاک صهبا

http://sahba.blogfa.com/

نویسنده :علی اکبر جعفری ندوشن

یزدفردا