زمان : 25 Mordad 1390 - 23:58
شناسه : 37730
بازدید : 2036
در رقابت، اخلاق را رعايت كنيم در رقابت، اخلاق را رعايت كنيم

در رقابت، اخلاق را رعايت كنيم

محمد امامي: با ورود مخابرات به عرصه ي واگذاري اينترنت پرسرعت كه به ADSL مشهور است، به صورت عملي، «مخابرات» كه تا ديروز براي شركت هاي ارائه دهنده ADSL به عنوان پشتيبان و حامي تلقي مي شد، اينك به يك رقيب قدرتمند تبديل شده كه با در اختيار داشتن انحصاري شبكه گسترده ي تلفن ثابت تعادل موجود در اين بازار را برهم مي زند.

نكته اي كه تذكر و يادآوري آن خالي از لطف نيست، ضرورت رعايت اخلاق در رقابت ايجاد شده است. بهره‌گيري از اهرم انحصاري قدرت در شبكه‌ي تلفن ثابت بايد به گونه‌اي باشد كه مخابرات به حق انتخاب متقاضيان و مشتركان و همچنين به حقوق قانوني ارائه دهندگان اينترنت پرسرعت ADSL احترام بگذارد و خداي ناكرده با لطايف الحيل و ايجاد كندي يا اختلال در ارائه خدمات خود به مشتريان رقبايش، آنان را مجبور به ترك رقيب و بهره‌گيري از خدمات ADSL مخابرات ننمايد.

بديهي است درصورت رعايت اصول اخلاقي در سير ارائه‌ي اين خدمات، رقابت ايجاد شده رقابتي اخلاقي و نتايج آن موجب بهره‌مندي بهتر و ارتقاي كيفي خدمات به مشتريان خواهد شد.

بنابر اين از مخابرات كه اينك در جايگاه انحصاري ارائه خدمات تلفن ثابت به شهروندان قرار دارد انتظار مي‌رود در ميدان رقابت، « اخلاق رقابت» را رعايت كند.