زمان : 25 Mordad 1390 - 19:08
شناسه : 37725
بازدید : 3266
درآمد 60میلیارد دلاری یارانه‌ها غیرممکن‌است! درآمد 60میلیارد دلاری یارانه‌ها غیرممکن‌است!

نورا: اعلام نرخ درآمد هدفمندی یارانه‌ها به دلار خلاف قانون است.

درآمد 60میلیارد دلاری یارانه‌ها غیرممکن‌است!

یزدفردا :عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام این که اعلام رقم درآمد هدفمندی یارانه‌ها به دلار، کاری غیرقانونی است، گفت: درآمد ۶۰ میلیارد دلاری حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ممکن نیست

عباسعلی نورا در پاسخ به این پرسش که درآمد ۶۰ میلیارد دلاری دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: نخست این که اعلام درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلار، غیرقانونی است و امکان دارد دولت برای تحقق این درآمد در پاره‌ای از محاسبات خود تفسیر به رأی کرده باشد.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به نرخ رسمی کشور یعنی ریال اعلام شود.


نورا، تحقق درآمد ۶۰ میلیارد دلاری از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را در شرایط کنونی ناممکن خواند و افزود: بر اساس محاسبات دقیق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.


وی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های جاری دولت که از محل درآمد‌های حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین شده، مشخص است؛ اعتبارهایی که به آب‌رسانی به مناطق مختلف کشور و فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافته است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، احتمال داد که دولت در محاسبات خود برای به دست آوردن مجموع درآمد‌هایش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه‌های غیرمرتبط با اجرای این قانون را هم، حساب کرده است.


شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخن‌گوی اقتصادی دولت، به تازگی، درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از آغاز اجرای این قانون در ۲۸ آذرماه سال ۸۹ تاکنون را بر اساس محاسبات انجام شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، کمتر از ۶۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.

 

منبع:  خانه ملت