زمان : 22 Mordad 1390 - 22:40
شناسه : 37608
بازدید : 4852
خطیب جمعه ابرکوه خشت زیرین زندگی دختر و پسر خود را در مراسم عروسی با گناه نچینید. خطیب جمعه ابرکوه خشت زیرین زندگی دختر و پسر خود را در مراسم عروسی با گناه نچینید.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان در ادامه بحث شناخت مصادیق کبائر به بررسی مصداق عقوق و نارضایتی والدین پرداخت و گفت : یکی از گناهان کبیره که در لسان شرع مقدس بر آن وعده عذاب داده شده است ، عاق والدین است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با بیان روایاتی از رسول خدا و ائمه هدی علیهم سلام الله که در وسایل الشیعه و مستدرک و بحارالانوار آمده است اظهار داشت : به حسب این روایات، عاق والدین بوی بهشت را نیز استشمام نخواهد کرد، زیرا کسی که پدر و مادر خود را بیازارد و یا کسی که قطع صله رحم خود کند ویا شرب خمر کند، خداوند در روز قیامت با او سخن نمی گوید و آمرزیدنی نیست.

حسینی در خطبه دوم برای جمعیت انبوه نمازگزار و مومنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات کرد و افزود: باید همواره درسهای ماه مبارک رمضان در زندگی نصب العین ما باشد و این پیامها نتیجه عملی روزه و تحمل گرسنگی و تشنگی است، تا فشار کُشنده و لاعلاج گرسنگی و تشنگی قیامت را فراموش نکنیم و به نیازمندان ، گرسنگان و برهنگان رسیدگی نمائیم و به ایتام تمکّن و تکفّل بخشیم.

خطیب جمعه ابرکوه به نماگزاران توصیه کرد : رابطه خود با خدا را تقویت کنند که موجب تضعیف رابطه با شیطان است و در نتیجه با ایمان زندگی کنند و این گوهر گرانبهای معنوی را، از شرّ ربایش ابلیس در امان بدارند.

وی همچنین افزود : خشت زیرین زندگی دختر و پسر خود را در مراسم عروسی با گناه نچینید،فقط ساز و نقاره و اُرگ و رقاصی نشانه شادی نیست، بلکه شادی راهکار سالم و شادمانه موقّر و بدور از گناه هم دارد.

امام جمعه ابرکوه چشم و هم چشمی در مراحل تفاهم عقد و بستن کابینه سنگین و مهریه های کمرشکن و بهانه گیری های مادی را موجب خانه نشینی دختران و بالارفتن سن ازدواج بیان کرد و خواستار شکسته شدن این جوّ کاذب در میان جامعه شد.

وی رواج بدحسابی در مطالبات مردمی و بهره برداری آب بدون کنتور وغیرقانونی در بعضی منازل و باغات را موجب ذمّه شرعی خواند و گفت : زمینه خشکسالی را بسیاری از ماها ، با رعایت نکردن حقوق یکدیگر فراهم می کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ابرکوه ضمن تبریک پیشاپیش میلاد مولود رمضان ، امام حسن مجتبی علیه السلام گفت : باید درس کرامت را از کریم اهل بیت (ع) بیاموزیم و با احسان به خلق و تکفل ایتام ، رضایت رحمان و پاداش دو جهان را به دست آوریم.

وی در ادامه قیام مردم و جوانان انگلیس را نشان تحقق نظرات دوراندیشانه مقام معظم رهبری بیان کرد که فرمودند : به زودی این قیامها تا قلب اروپا نیز پیش خواهد رفت.

حسینی افزود : روباه پیر استعمار اکنون در تله انتقام گرفتار شده است که با حرکات وحشیانه اش علیه مردم ، ماهیت فاشیستی و نژاد پرستانه خود را به نمایش می گذارد و سازمانهای اجتماعی و مدافع حقوق بشر نیز به طور جانبدارانه عمل می کنند که گویا در این جریان فقط دستگاه حکومت بریتانیا بشر است و بس !