زمان : 22 Mordad 1390 - 00:30
شناسه : 37588
بازدید : 3566
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس:انتظار است پس از ماهها کشمکش و بلاتکلیفی ، ورزش کشور در مسیر آرامش و پیشرفت قرار گیرد نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس:انتظار است پس از ماهها کشمکش و بلاتکلیفی ، ورزش کشور در مسیر آرامش و پیشرفت قرار گیرد

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس:انتظار است پس از ماهها کشمکش و بلاتکلیفی ، ورزش کشور در مسیر آرامش و پیشرفت قرار گیرد


نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: اکنون که پس از ماهها کشمکش و بلاتکلیفی وزارت ورزش و جوانان تشکیل و وزیر معرفی شده از مجلس رای اعتماد گرفته، انتظار این است که هر چه زودتر آرامشی بر این وزارتخانه حاکم گردد و ورزش کشور با برنامه ریزی در مسیر پیشرفت قرار گیرد.


محمدرضا تابش در جریان بازدید از پیستهای سوارکاری و موتورسواری اردکان با بیان این مطلب افزود: وضعیت فعلی ورزش کشور به مثابه کشتی متلاطمی است که هدایت آن از دست سکاندار خارج شده و باید هر چه زودتر این عرصه مورد توجه عموم، سامان یابد


نماینده مردم اردکان نداشتن راهبرد و نقشه راه در ورزش کشور را مهمترین خلاء ورزش ذکر کرد و تهیه آن را اساسی ترین مسئولیت وزیر ورزش و جوانان دانست و تصریح کرد: انتظار داریم هر چه زودتر با بهره گیری از نظرات متخصصان متعهد و مجرب در عرصه ورزش کشور و سوابق خوبی که در این زمینه وجود دارد،با توجه به قول وزیر محترم ، این موضوع مورد اهتمام جدی قرار گیرد.


وی با اشاره به جلسه برگزار شده توسط فراکسیون ورزش با دکتر عباسی ، ابراز امیدواری کرد با توجه به مطالب مطروحه در آن جلسه و قول وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اجرائی کردن آنها، هر چه زودتر شاهد عمل به وعده های داده شده باشیم.


نماینده مردم اردکان تغییر قانون سازمان تربیت بدنی و اساسنامه این نهاد ورزشی و تدوین شرح وظایف و مسئولیت ها به منظور فراهم کردن تصدی امور ورزشی توسط متخصصان و فرهیخته این عرصه را از ضروریاتی دانست که الزام دولت به ارائه شرح تشکیلات و وظایف این وزارتخانه جدید به مجلس جهت تصویب، فرصت خوبی است تا دولت نسبت به این موارد توجه و اهتمام کافی را لحاط نماید.


وی بر برقراری ثبات و آرامش در ورزش کشور و فعال کردن فدراسیونهایی که شانس مدال آوری در بازیهای المپیک لندن دارند تاکید کرد و گفت: این امر از فوری ترین مسئولیت های وزارت ورزش و جوانان در مقطع کنونی است و پشتیبانی سایر ارگانها و نهادها از آن برای دستیابی به افتخارات در عرصه بین المللی ضروری است..


نماینده مردم اردکان عدم صرف اعتبارات کلان درنظرگرفته شده در بودجه برای چند تیم مطرح، تقویت هیاتهای شهرستانها، واگذاری تیم های هزینه بر به بخش خصوصی و تامین منابع مالی آنها از طرف هواداران،اعمال شفافیت در قراردادهای ورزشی و کوتاه کردن دست مافیایی که اگر چه بصورت قلیل در ورزش کشور رخنه کرده و عامل بسیاری از مفاسد و ناکامی ها گردیده اند را از دیگر خواسته های فراکسیون ورزش مجلس در ملاقات اخیر با دکتر عباسی ذکر کرد که وزیر ورزش و جوانان نیز برای اجرای آن قول داده است.


تابش با توجه به لزوم پاسخگویی وزارت ورزش و جوانان در قبال مجلس ابراز امیدواری کرد این موارد هر چه زودتر عملی شده و شاهد تحولی اثربخش در عرصه ورزش کشور که مورد انتظار افکار عمومی است باشیم.


وی در عین حال تاکید نمود : قاطبه نمایندگان حامی ورزش کشور هستند که در راه حمایت از این بخش از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نخواهند کرد.


نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از کم توجهی مسئولان مربوطه به ورزش شهرستان، بودجه اختصاصی از سوی سازمان تربیت بدنی در سال 89 به 20 هیات ورزشی این شهرستان را 6 میلیون تومان و در سالجاری 2 میلیون تومان برشمرد و افزود: در همین فاصله زمانی برای تقویت تیمهای ورزشی از طریق عمدتا صنایع شهرستان 400 میلیون تومان اعتبار جذب شده است که از این میزان 95 میلیون تومان برای کمک به هیاتهای ورزشی درنظرگرفته شد.


وی همچنین افزود: با پیگیری انجام شده از طریق معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در سال گذشته برای هریک از پیستهای سوارکاری و موتورسواری 100 میلیون تومان تامین اعتبار گردید که متاسفانه تا این اواخر جذب این بودجه به تاخیر افتاده بود وباید هر چه سریعتر ادامه روند تکمیل این پیستهای ورزشی انجام شود.


تابش استعداد ورزشی جوانان اردکانی در امر ورزش را قابل توجه دانست و با تاکید بر ایجاد زمینه لازم برای شکوفایی این استعدادها،تعامل و همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و ، ورزش و جوانان را کارساز خواند.


مدیرکل تربیت بدنی استان نیز موقعیت و چشم انداز این دو پیست را بسیار مطلوب ارزیابی نمود و ضمن قول مساعد جهت تسریع در روند ساخت این مکانهای ورزشی، خواستار توجه بیشتر شورای برنامه ریزی شهرستان اردکان جهت لحاظ نمودن اعتبار مناسب برای ورزش شهرستان اردکان شد.