زمان : 19 Mordad 1390 - 22:48
شناسه : 37511
بازدید : 1785
حاشیه های دیدار رییس جمهور با خبرنگاران حاشیه های دیدار رییس جمهور با خبرنگاران

حاشیه های دیدار رییس جمهور با خبرنگاران

حمید ضیایی پرور: امروز سه شنبه 18 مرداد در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود شرکت کردم. رییس جمهور در این مراسم سخنرانی کرد . متن سخنان وی توسط خبرگزاری های مخابره شده است بنابراین ضرورتی به بازگویی آن نیست . اما این دیدار حاشیه هایی هم داشت :

* طبق سنت مرسوم مراسم با تاخیر 45 دقیقه ای آغاز شد.

* من چون زودتر رفته بودم در صحن اصلی و ردیف چهارم نشستم. احساس جالبی بود. درست روبروی رییس جمهور بودم.

* پیش از سخنان رییس جمهور چند نفر به عنوان خبرنگار صحبت کردند. البته معلوم نشد کی کجا و چگونه این افراد انتخاب شده بودند اما این افراد فقط مدح احمدی نژاد گفتند و تشکر و تقدیر کردند و گفتند دولت یک کم بیشتر با صدا و سیما همکاری کند تا شات های خوب و پلان های با کیفیت از سفرهای استانی تهیه و پخش شود!

* آش آنقدر شور بود که صدای آشپز هم در آمد . احمدی نژاد به محض اینکه پشت تریبون رفت با خنده گفت . من دوست داشتم خبرنگارانی که کف خیایان کار می کنند می آمدند صحبت می کردند اینها که صحبت کردند از خودمان بودند!

* وقتی رییس جمهور در اوج سخنرانی خود بود و گفت خبرنگاران هر جا بی عدالتی دیدند فریاد بزنند ، ناگهاان مردوخی خبرنگار مشهور و کهنه کار ایرانی که در ردیف های اول نشسته بود مثل بمب از جایش بلند شد و فریاد زد آقای رییس جمهور جلو بی عدالتی هایی که در حق خبرنگاران می شود بگیرید. رییس جمهور بلافاصله گفت بنشین لطفا. مردوخی با حرارت به سخنانش ادامه داد و احمدی نژاد مرتب می گفت بنشین . بنشین گوش بده! مردوخی چند بار نیز قبل از سخنرانی رییس جمهور به او یادداشت داده بود ویکبار هم بلند شد و از میان محافظان خود را به احمدی نژاد رساند ودر گوشش چیزهایی گفت!

* احمدی نژاد همان اول سخنرانی گفت از حسینی وزیر ارشاد پرسیده ام چی هدیه داده اید؟ گفته یک قرآن دیجیتالی و یک حافظه! او اضافه کرد البته هدیه های سال قبل تکرار می شود ( منظور هدیه 300 هزار تومانی و 400 هزار تومانی بود که سال های قبل به برخی خبرنگاران داده شده بود. ما که نه زمان خاتمی این هدیه را به ما دادند نه زمان احمدی نژاد ، لابد منظورش از تکرار هدیه ، همین بود دیگر !)

* فضای گردهمایی بسیار سنگین بود ، کسی لبخند نمی زد ، از هیچ کس هم تجلیل نشد با این حال خبرگزاری ها را چک کردم دیدم نوشته اند مراسم تجليل از طلايه‌داران عرصه خبر! جل الخالق!

===================

منبع: سایت خبرنگار