زمان : 17 Mordad 1390 - 14:32
شناسه : 37387
بازدید : 3261
و ب دا یکساله شد و ب دا یکساله شد

اطلاع‌رساني صحيح در حوزه سلامت يكي از مهم‌ترين راهكارهاي توسعه و فرهنگسازي سلامت در جامعه است. رسانه كه نقش اين اطلاع رساني را به عهده دارد همواره به عنوان يكي از پيشتازترين ابزارها براي نيل به اهداف سازماني و جلب نظر افكار عمومي مطرح بوده و روابط عمومي‌ها نيز براي اجراي برنامه‌هاي خود ناگزير از بهره‌گيري از اين ابزار قدرتمند هستند. به دنبال احساس خلاء درخصوص نبود يك رسانه قدرتمند و همه جانبه در فضاي سايبر، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اجلاس سراسري سال گذشته مديران روابط عمومي‌هاي اين وزارتخانه از ضرورت راه‌اندازي يك پايگاه مستقل خبري و اطلاع‌رساني سخن گفت و بر ايجاد اين سايت در مديريت روابط عمومي وزارت بهداشت تأكيد كرد.

بنابراين سال گذشته پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب‌دا) پس از آنكه يك ماه به صورت آزمايشي كار خود را آغاز كرد، در تاريخ 17 مرداد ماه 89 همزمان با روز خبرنگار طي مراسمي توسط دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افتتاح شد.

17 مرداد 90 اولين سالگرد وب‌دا است. در طول اين مدت اين پايگاه خبري با انتشار ميانگين روزانه 15 تا 25 خبر، گزارش، يادداشت، مقاله، گزارش تصويري و مصاحبه‌هاي صوتي و تصويري هزاران خبر، گزارش و سوژه جديد خبري را به جامعه رسانه‌اي كشور تزريق كرده و در جهت اطلاع‌رساني صحيح به مردم و فرهنگسازي سلامت نقش بي‌بديلي ايفا كرده است.

به همين مناسبت نظرات مسئولان و كارشناسان را درخصوص جايگاه و اهميت نقش اين پايگاه جويا شديم. به اين اميد كه وب‌دا هر روز شكوفاتر از روز گذشته بتواند رسالت اطلاع‌رساني خود را ايفا كرده و در كسب رضايت مردم بيش از گذشته كوشا و موفق باشد.

راه‌اندازي «وب‌دا» اتفاقي جديد براي اطلاع رساني بهتر در حوزه سلامت كشور بود

پايگاه خبري و اطلاع رساني وب‌دا فعال‌ترين سايت وزارت بهداشت بوده و روزانه هزاران نفر از طريق آن به جديدترين اطلاعات و اخبار نظام سلامت دست مي‌يابند.

به گزارش وب‌دا دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مراسم انعقاد تفاهمنامه توسعه همكاري‌هاي ارتباطي و الكترونيك براي استقرار پرونده الكترونيك سلامت در طرح پزشك خانواده و ايجاد اتوماسيون اداري حوزه نظام سلامت با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در محل اين وزارتخانه، ضمن بيان اين مطلب، گفت: ارتقاي سطح آگاهي مردم در زمينه‌هاي بهداشتي و درماني و توسعه فرهنگ سلامت در سطح جامعه و آموزش مردم از اين طريق، يكي از مهم‌ترين كارهايي است كه توسط پايگاه خبري و اطلاع رساني وب‌دا در حال انجام است.

وب‌دا در بين رسانه‌هاي مطرح، جايگاه ويژه‌اي به دست آورده است

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت گفت: وب‌دا در بين رسانه‌هاي مطرح، جايگاه ويژه‌اي به دست آورده است.

به گزارش وب‌دا دكتر سيدعباس حسني معاون توسعه مديريت و منابع گفت: با وجود فاصله كوتاه از زمان تاسيس وب‌دا امروز اين رسانه با ارزش در حوزه بهداشت و درمان با ارائه اخبار دقيق، علمي و موثق جايگاه درخور تحسيني در بين رسانه‌هاي كشور پيدا كرده است.

دكتر حسني با ابراز اميدواري نسبت به آينده درخشان وب‌دا گفت: بخش‌هاي مختلف ستادي اعم از معاونان محترم و مديران كل وزارت بهداشت مي‌بايست همكاري ويژه‌اي با خبرنگاران وب‌دا داشته باشند و اخبار دسته اول و تازه را به وب‌دا اعلام كنند.

وي با ابراز شگفتي از امكانات و نيروهاي اندك پايگاه خبري وب‌دا اظهار داشت: هرگز تصور نمي‌كردم كه وب‌دا با اين تعداد نيرو و امكانات اندك فعاليت مي‌كند. وي افزود: وب‌دا به دليل برخورداري از كادري دلسوز و مجرب و خبررساني به هنگام، توانسته با اقبال خوب ساير رسانه‌ها و مخاطبان عرصه سلامت مواجه شود.
وب‌دا، فرهنگ‌سازي بسيار مناسبي در حوزه سلامت انجام داده است

با انتشار مطالبي در زمينه بهداشت غذا، محيط، خانواده و مدارس از سوي وب‌دا فرهنگ‌سازي بسيار خوبي در حوزه سلامت صورت گرفته است.

قائم مقام وزير بهداشت در امور مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار ما درباره ارزيابي عملكرد وب‌دا از بدو راه‌اندازي آن گفت: با راه‌اندازي وب‌دا كار بسيار عالي در حوزه سلامت صورت گرفته است چرا كه بسيار اثرگذار بوده و فرهنگ‌سازي بسيار خوبي در حوزه سلامت صورت گرفته است و مردم با توجه به اقدامات اين خبرگزاري از نحوه ارائه خدمات مسئولان آگاه مي‌شوند و مي‌بينند كه چه كسي چه ميزان خدمت ارائه داده است.

دكتر محسن‌پور ادامه داد: بخشي از وب‌دا كه جنبه اطلاع‌رساني در حوزه شخصي مردم و فرهنگ‌سازي سلامت را برعهده دارد از اهميت بالايي برخوردار است و درخصوص موضوعاتي همچون غذا، بهداشت محيط، بهداشت خانواده و مدارس مطالب مفيدي را منعكس مي‌كند و به همين خاطر فعاليت‌هاي اين خبرگزاري در زمينه سلامت بسيار جاي تقدير و تشكر دارد.

وب‌دا بسياري از مشكلات نظام سلامت را رفع كرده است

معاون داروي سازمان غذا و دارو گفت: پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وب‌دا، بسياري از مشكلات نظام سلامت را رفع كرده است.

دكتر محمدرضا شانه‌ساز گفت: يكي از اتفاق‌هاي خوبي كه در حوزه سلامت افتاده است افتتاح پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وب‌دا بوده و راه‌اندازي آن توانسته بسياري از سياست‌ها و مسائل و مشكلات حوزه سلامت را پيگيري و حل كند.

وي افزود: به دليل اين كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي متولي اصلي سلامت مردم است اخباري كه در زمينه فرهنگ‌سازي سلامت در اين پايگاه خبري قرار مي‌گيرد بسيار براي جامعه مفيد بوده و افتتاح اين پايگاه خبري، اقدام خوبي است كه دراين دوره از مديريت وزارت صورت گرفته است.

وب‌دا مورد استناد بسياري از خبرگزاري‌هاست

قائم مقام معاون بهداشت گفت: بسياري از خبرگزاري‌ها به رغم به سابقه‌اي كه دارند برخي از خبرهاي خود را با مراجعه به وب‌دا دريافت مي‌كنند.

دكتر محمد شريعتي با توجه به يكساله شدن خبرگزاري وب‌دا گفت: يكي از نقاط قوت وب‌دا نام زيباي اين خبرگزاري است چرا كه هم مخفف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بوده و هم نشان از وب و فضاي اينترنتي دارد.

وي ادامه داد: خبرگزاري وزارت بهداشت از جايگاه خوبي برخوردار است چرا كه بسياري از مسئولان اين وزارتخانه مي‌توانند اطلاعات و دستاوردهاي جديد خود را در اين خبرگزاري منعكس كنند تا هم مردم و هم جمعيت پزشكان كشور از آن اطلاع يابند.

وب دا در مدتي كوتاه موفقيت‌هاي بسياري داشته است

مديركل تدوين استاندارد و تعرفه وزارت بهداشت از موفقيت بسيار خوب وب‌دا در مدت يك سال گذشته خبرداد.

دكتر عليرضا اوليائي منش در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا به مناسبت سالگرد تاسيس اين پايگاه خبري و اطلاع‌رساني گفت: وب‌دا در بين خبرگزاري‌هاي ديگر، داراي نقشي بسيار مهم است و حيطه بسيار خوبي را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

وي ادامه داد: وب‌دا به عنوان يك مرجع شناخته شده است به طوري كه بسياري از خبرگزاري‌هاي معتبر اخبار اين سايت را مورد استفاده قرار مي‌دهند.

مديركل تدوين استاندارد و تعرفه وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: بايد تمامي اخبار نظام سلامت در وب‌دا پوشش داده شود و اين خبرگزاري بايد اولين جايي باشد كه اخبار نظام سلامت را اعلام مي‌كند تا تمامي گروه‌هاي مورد نياز بتوانند از آن استفاده كنند.

وب‌دا يك معاونت مستقل در حوزه مديريت روابط عمومي وزارت بهداشت

رييس مركز توسعه مديريت و تحول اداري گفت: با توجه به اينكه وب‌دا يكي از افتخارات بزرگ وزارت بهداشت است در تعيين ساختار جديد به عنوان يك معاونت مستقل تحت مديريت روابط عمومي فعاليت خواهد كرد.

دكتر فتحي در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا افزود: در ساختار جديد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جايگاه روابط عمومي‌ها زيرنظر رياست دانشگاه علوم پزشكي طراحي شده است تا به طور مستقيم و مستقل با رييس دانشگاه در ارتباط بوده و بتواند اطلاع رساني همه‌جانبه‌اي داشته باشد.

وب‌دا امكان آموزش و فرهنگسازي سلامت را افزايش مي‌دهد

معاون مركز مديريت بيماري‌هاي واگير گفت: پايگاه خبري و اطلاع رساني وب‌دا، امكان آموزش را براي مخاطب فراهم مي‌كند و در اين پايگاه امكان رساندن اطلاعات نادرست بسيار كم است.

به گزارش وب‌دا، دكتر محمود نبوي اظهار داشت: يكي از مهمترين اقدامات در حوزه بهداشت، بحث آموزش است و يكي از راه‌هاي آموزش، آموزش ديداري وشنيداري است و اين پايگاه خبري امكان آموزش را افزايش مي‌دهد.

وي با اشاره به اين كه وب‌دا، يكي از بازوهاي اجرايي در وزارت بهداشت و درمان است، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي وظيفه‌اش بالا بردن سطح بهداشت و سلامت، ارائه خدمات درماني به مردم و بالا بردن سطح آگاهي آنان است كه اين پايگاه خبري به اين خدمات كمك كرده و نبايد آن را دست كم گرفت.

وب‌دا موفق‌ترين سايت از مجموع 143 زير سايت وزارت بهداشت است

دكتر حسين رياضي مشاور وزير و مسئول دفتر آمار و فناوري اطلاعات گفت: در پرتال وزارت بهداشت 143 زيرسايت براي بخش‌هاي مختلف اين وزارتخانه طراحي شده كه در برخي از اين سايت‌ها مثل وب‌دا روزانه 15 تا 20 و ماهانه 400 خبر در حوزه سلامت درج مي‌شود.

وي موفق‌ترين سايت‌ها در بين اين 143 زيرسايت را سايت وب‌دا، سايت‌هاي مرتبط با حوزه آموزش پزشكي اعلام كرد و افزود: روزانه 38 تا 75 هزار نفر و ماهانه يك ميليون نفر از سايت‌هاي وزارت بهداشت از جمله وب‌دا بازديد به عمل مي‌آورند و از ابتداي راه‌اندازي اين سايت‌ها 36 ميليون نفر از آنها بازديد كرده‌اند.

تنظيم حرفه‌اي اخبار از مزيت‌هاي ويژه وب‌دا است

سردبير گروه اجتماعي خبرگزاري مهر نيز گفت: وب‌دا بهترين پايگاه خبري در حوزه بهداشت و درمان و نظام سلامت است و خبرگزاري مهر يكي از مشتريان پرو پا قرص وب‌دا است.

به گزارش وب‌دا، احمدرضا مؤمني با اشاره به اين كه پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وب‌دا، در بين روابط عمومي بسياري از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بهترين است، اظهار داشت: وب‌دا، از لحاظ كيفيت اخبار، ارزش و اعتباري كه براي مخاطب و رسانه‌ها قائل است، خود را از ديگر سايت‌هاي خبري متمايز كرده است.

وي افزود: اين پايگاه خبري مرجع قابل قبولي براي ساير رسانه‌هاي ديداري و شنيداري به حساب مي‌آيد و براي آن دسته از افرادي كه اخبار بهداشت و درمان را دنبال مي‌كنند، بهترين گزينه است.

سردبير گروه اجتماعي خبرگزاري مهر تصريح كرد: يكي ديگر از ويژگي‌هاي مهم وب‌دا تنظيم حرفه‌اي اخبار است كه اين مزيت را در كمتر رسانه‌اي مي‌توان ديد. با تشکر از تمام دوستداران و ب دا که همیشه و ب دا را مورد لطف و حمایت خود قرار می دهند.منتظر ارائه خدمات بیشتر و بهتر از سوی و ب دا باشید.