زمان : 17 Mordad 1390 - 12:42
شناسه : 37379
بازدید : 1754
امام جمعه تفت :آموزش و پرورش نقش مهمي در جلوگيري از فرار مغزها دارد امام جمعه تفت :آموزش و پرورش نقش مهمي در جلوگيري از فرار مغزها دارد

حجت الاسلام و المسلمين مديح در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان تفت گفت: آموزش وپرورشمي تواند نقش مهمي در جلوگيري از فرار مغزها داشته باشد و با انجام صحيح وظايف خود فرار مغزها كمتر خواهد شد.اين سازمان به تنهايي نمي تواند تمام مشكلات خود را حل كند و ما مسئولين بايد به كمك آنها بشتابيم تا بتوانند بهتر آموزگارهاي خود را آموزش و تربيت كنند.

 امام جمعه تفت در اين جلسه كه مدير كل آموزش پرورش استان ، فرماندار، رئيس آموزش پرورش تفت و نير و اعضاي شوراي آموزش پرورش شهرستان نيز حضور داشتند، گفت: دانشمندان معتقد هستند، نيروي انساني زبده، متخصص و متعهد يكي ازعواملي است كه توليد قدرت مي كند و به همين دليل تروريست ها، در كشورهاي جهان سوم اين نيروها را ترور مي كنند و يا از كشورها مي رانند.

مدير كل آموزش و پرورش استان نيز در اين جلسه ضمن تشكرازمسئولان ادرات كه با تمام دغدغه هايي كه خودشان دارند،آموزش وپرورش را ياري مي كنند، گفت: آموزش و پرورش در بحث ساماندهي كه هر ساله انجام ميدهد در پي حل سه مشكل اصلي خود است كه مشكلاتي از قبيل نيروي انساني،كمبود فضاي آموزشي و كمبود منابع مالي است كه با كم شدن نيروي آموزشي هنوز اين سه مشكل بر پايه خود استوار است.

رحيمي نژاد به برنامه هاي ساماندهي اين اداره كل اشاره و افزود: هميشه كم كردن يك كلاس مبني بر محروم كردن دانش آموزنيست، بلكه براي بالابردن كيفيت تحصيل دآنش آموز قدم برداشته مي شود. وي در ادامه اظهار داشت :امسال پيش دبستاني ها از بدنه آموزش و پرورش جدا شده است و ما هيچ تعهدي در زمينه فراهم كردن مكان و نيرو براي اين كار نداريم، اما در پي رايزني هستيم كه در مناطق محروم چه از نظر نيرو و چه از نظر مالي به آنها كمك كنيم. وي هم چنين از كسب رتبه برتر قبولي كنكور سال جاري خبر داد.

فرماندار شهرستان تفت هم در اين جلسه گفت:به دليل خشكسالي هاي اين چند ساله با مهاجرت زيادي ازمردم روبرو شديم كه اين باعث تعطيلي مدارس شده است. وي به پراكندگي روستاهاي شهرستان اشاره و افزود: ما در شهرستان به دليل پراكندگي روستاها و كم جمعيت بودن آنها با تعطيلي مدارس وكمبود نيروي كادر مواجه شديم. وي  در پايان خواستار توجيه كردن خانواده ها براي استفاده از مدارس شبانه روزي شد.

روابط عمومي فرمانداري