زمان : 11 Mordad 1390 - 10:39
شناسه : 37062
بازدید : 6191
نمایشگاه آثار خط نگاره نام مبارک حضرت علی (ع) در حوزه هنری یزد نمایشگاه آثار خط نگاره نام مبارک حضرت علی (ع) در حوزه هنری یزد

یزدفردا: همزمان با ماه مبارک رمضان ،هنرمند یزدی آثار هنری خود را با عنوان خط نگاره های نام مبارک حضرت علی (ع) درحوزه هنری استان یزد به نمایش گذاشت.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا به نقل از به روابط عمومی حوزه هنری استان یزد:به مناسبت ماه مبارک رمضان سید منصور میرایی 60 اثر خط نگاره منقش به نام مبارک حضرت علی (ع) درنگارخانه حوزه هنری استان یزد درمعرض دید قرار داده است.

این آثار با الهام ازهنرخوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق و با بهره گیری از ویژگی های خط ، بافت وسایه روشن با استفاده ازقلم نی ومرکب به صورت خط نگاره در شاخه طراحی حروف وتایپوگرافی خلق شده است .

میرایی هدف ازبرگزاری این نمایشگاه را معرفی و شناساندن بیش از پیش ظرفیت ها و قابلیت های خط فارسی درتولید آثار زیبا ، ارزشمند وفاخرهنری، بیان کرد .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=37062_ali01.jpg

این نمایشگاه درماه مبارک رمضان صبح وعصر درنگارخانه حوزه هنری استان یزد واقع در ابتدای خیابان آیت ا...کاشانی ـ کوچه آزادی برای بازدید علاقه مندان برپاست.سید منصور میرایی ازهنرمندان پیشکسوت حوزه هنری استان یزد به شمار می رود وازمعدود هنرمندانی است که همزمان به نقاشی و خوشنویسی می پردازد.

میرایی کارشناس رشته نقاشی از دانشگاه سوره است که فوق ممتاز خوشنویسی نیز از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرده و هم اکنون در هنرستان ها ومراکز آموزش عالی استان یزد تدریس می کند.

این هنرمند تاکنون در بیش از 60 نمایشگاه انفرادی و گروهی خوشنویسی وافزون بر 30نمایشگاه گروهی نقاشی در استان، خارج از استان و خارج ازکشور شرکت کرده است.