زمان : 12 Azar 1385 - 08:16
شناسه : 3694
بازدید : 1828
دبير جشنواره خوشنويسي رضوي، گفت: از رايزن‌هاي فرهنگي در جمهوري اسلامي به دليل عدم حضور كشورهاي اسلامي در اين جشنواره انتقاد دارم. دبير جشنواره خوشنويسي رضوي، گفت: از رايزن‌هاي فرهنگي در جمهوري اسلامي به دليل عدم حضور كشورهاي اسلامي در اين جشنواره انتقاد دارم.

دبير جشنواره خوشنويسي رضوي، گفت: از رايزن‌هاي فرهنگي در جمهوري اسلامي به دليل عدم حضور كشورهاي اسلامي در اين جشنواره انتقاد دارم.

سيد‌جوادرفايي در مراسم تجليل از خوشنويسان برتر در جشنواره بين‌المللي خوشنويسي رضوي با گستره جهان اسلام، اظهار داشت: جشنواره فرهنگي هنري امام رضا (ع) دنياهاي متعددي را به هم متصل ساخته است و تقارن جشنواره خوشنويسي رضوي با ولادت امام رضا (ع) باعث باشكوه‌تر برگزار شدن اين جشنواره شده است.

وي افزود: در گذشته در ايام شهادت امام رضا (ع) تمام كشور در غم بود، ولي در ايام ولادت اين امام هيچ جشني برگزار نمي‌شد كه خوشبختانه جشنواره رضوي باعث شد، در ايام تولد امام رضا (ع) حركات فرهنگي بزرگي شكل گيرد.

رفايي با اشاره به رشد جشنواره رضوي از ابتداي برگزاري تاكنون بيان داشت: در سال‌هاي ابتداي برگزاري، اين جشنواره با گستره ايران اسلامي بود، ولي در سال‌جاري و براي اولين بار اين جشنواره با گستره جهان اسلام برگزار شد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: فراخوان براي شركت در جشنواره خوشنويسي رضوي با تاخير انجام شد و در اين فرصت كوتاه از كشورهاي زيادي براي شركت در جشنواره دعوت به عمل نيامد.

رفايي ادامه داد: از رايزن‌هاي فرهنگي در جمهوري اسلامي انتقاد دارم، زيرا در فراخوان براي شركت در اين جشنواره هيچ يك از كشورهاي اسلامي جز سوريه با دبيرخانه‌ي اين جشنواره تماس نگرفت و پاسخي به فراخوان ما داده نشد، با اين حال سه كشور افغانستان ،‌ عراق و سوريه در اين جشنواره شركت نمودند.

وي تاكيد كرد: اميد است در سال‌هاي آتي بتوان با برنامه‌ريزي صحيح فرصت مناسبي را براي هنرمندان خوشنويس داخل و خارج از كشور فراهم نمود، تا حضور در جشنواره خوشنويس بين‌المللي رضوي با گستره جهان اسلام باشكوه‌تر از هميشه برگزار شود.

دبير جشنواره بين‌المللي خوشنويسي رضوي در پايان يادآور شد: از همه هنرمندان خوشنويس داخل و خارج كشور درخواست مي‌شودكه آثار خود را به نام امام رضا (ع) براي جشنواره خوشنويسي رضوي با گستره جهان اسلام در سال‌ آينده ارسال نماي