زمان : 09 Mordad 1390 - 04:04
شناسه : 36908
بازدید : 2211
رئیس دفتر مقام معظم رهبری قبل از خطبه های نماز جمعه یزد:  به برکت انقلاب اسلامی و زحمات امام خمینی(ره)،ارزش های اسلامی در کشور ایران زنده شده است رئیس دفتر مقام معظم رهبری قبل از خطبه های نماز جمعه یزد: به برکت انقلاب اسلامی و زحمات امام خمینی(ره)،ارزش های اسلامی در کشور ایران زنده شده است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری قبل از خطبه های نماز جمعه یزد:

به برکت انقلاب اسلامی و زحمات امام خمینی(ره)،ارزش های اسلامی در کشور ایران زنده شده است

یزدفردا: حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه یزد، افزود: نماز جمعه از ارزش هایی بود که به واسطه انقلاب و زحمات امام راحل(ره) پس از انقلاب احیا شد و اکنون در بیش از 700 شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود.

وی ادامه داد: در پیش از انقلاب به واسطه ظلم و ستم پهلوی بسیاری ازمردم نمی دانستند که نماز جمعه چگونه خوانده می شود و یا این که آداب نماز جمعه چیست ولی به برکت این انقلاب همه این ارزش ها دوباره در کشور زنده شده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری اعتکاف را از دیگر ارزش هایی دانست که به واسطه انقلاب اسلامی و زحمات بنیانگذار کبیر انقلاب در کشور زنده شده است.


وی افزود: اکنون در جای جای این کشور مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود و سالیانه آمار بالایی از مردم در مساجد معتکف می شوند، حجم بالایی از معتکفان را جوانانی تشکیل می دهند که امام خمینی(ره) را ندیده و آن وجود گوهر بار را لمس نکرده اند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به موج رو به گسترش ارزش های اسلامی، افزود: تنها در چند روز از نیمه شعبان بیش از 2 میلیون نفر از مسجد مقدس جمکران بازدید کردند.


وی ادامه داد: روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، مدرسان دانشگاه و معلمان وظیفه دارند که حلقه مفقوده بین نسل اول و نسل های بعد از انقلاب که در حال به وجود آمدن است را پر کرده و امام خمینی را معرفی کنند.

وی گفت: یاران امام راحل، یاران واقعی بودند که چشمانشان به دهان امام دوخته بود و از همه چیزشان حتی جانشان گذشتند که نمونه بارز آن شهید صدوقی بود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که عزت و افتخار کنونی ملت به راحتی به دست نیامده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی هویت و شخصیت واقعی این ملت را که در دستان پهلوی نحیف شده بود، برگرداند.

وی خطاب به امام جمعه جدید گفت: شهر یزد از وجود عالمانی نظیر آیت الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه الوثقی وحاج عبدالکریم حائری یزدی و شهیدمحراب برخوردار است که این وظیفه شما را سنگین تر می کند.