زمان : 09 Mordad 1390 - 03:59
شناسه : 36906
بازدید : 3002
معارفه آیت الله ناصری  (4):  تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور :  امام جمعه نباید اجازه فاصله بین مردم و حاکمیت را بدهد معارفه آیت الله ناصری (4): تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور : امام جمعه نباید اجازه فاصله بین مردم و حاکمیت را بدهد

معارفه آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد (4):

تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور :  امام جمعه نباید اجازه فاصله بین مردم و حاکمیت را بدهد

به گزارش یزدفردا :  نشست شورای اداری استان یزد که به مناسبت پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با دستور جلسه معارفه  "آیت ا... محمدرضا ناصری"چهارمین  نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد برگزار شد

رئيس شوراي سياستگزاري ائمه جمعه سراسر كشور، نيز در این مراسم طي سخناني به اهميت نماز جمعه در نظام اسلامي پرداخت و گفت: بخشي از اهداف نظام اسلامي از طريق نماز جمعه دنبال مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين" تقوي" با اشاره به اينكه كسي كه نماز جمعه ميخواند بايد از حاكم اسلامي حكم داشته باشد،اظهار داشت: نماز جمعه، نماز حاكميت است.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وجود برخی ناهنجاری ها در سطح جامعه به دلیل عدم اهتمام به تقویت شعائر اسلامی است.

 

 حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه یزد اظهار داشت: باید علائم دین را در سطح جامعه برجسته و شعائر اسلامی را را بزرگ کنیم.

وي تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص توجه ائمه جمعه به جوانان را يادآور شدو افزود: گلدسته ها و مناره ها نشانه ای از خداپرستی و توحید بوده و از حقوق جامعه اسلامی است که اذان در سطح جامعه پخش و به نماز اهمیت ویژه ای داده شود.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که برپایی نماز جمعه از اولین اقداماتی بود که به وسیله امام راحل اجرا شد، افزود: ائمه جمعه رسالت های بزرگی بر عهده دارند که اولین آن گسترش معنویت در سطح جامعه می باشد.

وی ادامه داد: امام جمعه نباید اجازه فاصله بین مردم و حاکمیت را بدهد، باید نماز جمعه نقطه اتصال مردم و حاکمیت باشد.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که پیام نمازگزاران جمعه بیعت مجدد با ولایت فقیه است، افزود: تفاهم و تعامل و همبستگی اجتماعی از رسالت های امام جمعه است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که نماز جمعه محلی برای روشنگری است، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی به عنوان یک مکتب غنی و قوی برای دستیابی به اهداف عالیه، انسانی و الهی خود مسیرهای مختلفی را ترسیم کرده که نماز جمعه یکی از مسیرهای زلال و جریان های نورانی در این زمینه به شمار می رود.

تقوي ضمن گراميداشت ياد و خاطره حجت الاسلام و المسلمين صدوقي (ره) افزود: ايشان صداقت، صراحت و صفا را از آيت الله شهيد صدوقي آموخت.

وي با تبريك انتصاب آيت الله ناصري به امامت جمعه يزد و نمايندگي ولي فقيه در استان، براي امام جمعه يزد آرزوي توفيق كرد.